جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین آمار کرونا؛
فکرشهر: در شبانه روز گذشته ۲۰ بیمار کرونایی در استان بوشهر جان باختند که رکوردی جدید در تعداد فوتی‌ها در یک روز در این استان است...
کد خبر: ۹۴۰۳۴
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: در شبانه روز گذشته ۲۰ بیمار کرونایی در استان بوشهر جان باختند که رکوردی جدید در تعداد فوتی‌ها در یک روز در این استان است.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها امروز ۸۱۱ نفر است که ۱۶۷ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.
 
دکتر کشمیری با اشاره به اینکه اکنون ۵۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند ادامه داد: ۲۲ نفر از این بیماران در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
 
وی از فوت ۲۰ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و آن را مرگبارترین روز کرونایی در بوشهر تا کنون عنوان کرد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: موارد فوت شده شامل ۸ آقا با ۷۹، ۷۶، ۶۷، ۶۵، ۶۴، ۶۳، ۶۲ و ۵۰ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، کلیوی، فشارخون و دیابت، ۷ خانم با ۷۶، ۷۱، ۶۹، ۵۲، ۵۰، ۴۰ و ۳۷ سال سن با سابقه بیماری قلبی، مغزی، تیروئید، کم خونی، فشار خون و دیابت و ۵ خانم با ۸۶، ۵۱، ۵۰، ۴۰ و ۳۷ سال سن بدون سابقه بیماری بوده‌اند.
 
دکتر کشمیری گفت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۵۴ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۱۸ نفر کرونا مثبت قطعی بوده‎اند.
 
وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۶۹ هزار و ۹۴۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و هزار و ۵۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان تاکید کرد: موج پنجم کرونا بسیار خطرناک‌تر از موج‌های دیگر و موارد ابتلا و فوتی نیز بسیار بالا و نگران کننده است.
 
وی بیان کرد: فقط با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از مسافرت و دورهمی می‌توانیم از این موج بگذریم. از مردم نیز می‌خواهیم جز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۶هزار و ۴۳۹ مبتلای جدید کووید ۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۳۸۷ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۲۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۷ هزار و ۹۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۱۰ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶ هزار و ۴۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۳ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۵۱۵ هزار و ۲۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۳۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر