سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست بیمارستان شهید گنجی خبر داد:
کد خبر: ۹۴۰۸۸
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از افزایش ۲ برابری آمار تست‌های تشخیصی کلنیکال در بخش آزمایشگاه این بیمارستان بر اثر انفجار موارد بستری بیماران کرونایی در پیک ۵ کرونا خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، شهرام جلال پور اظهار داشت: با توجه به رایج شدن اپیدمی کووید ۱۹ در سطح جامعه و به خصوص وقوع پیک پنجم در استان و شهرستان دشتستان، آمار تست‌های تشخیصی کلنیکال بیماران بستری مبتلا به کرونا افزایش قابل‌توجهی یافته است و با گذشت زمان و افزایش بیماران کرونایی، این روند صعودی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در پیک پنجم کرونا با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونا بیمارستان شهید صادق گنجی آمار تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی به دو برابر افزایش یافته است.

جلال پور اظهار داشت: آمار تست‌های کلنیکال انجام شده از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۵ هزار و ۷۳۰ مورد و همچنین آمار کل بیماران بخش آزمایشگاه بیمارستان ۳۲ هزار و ۵۴۷ نفر است.

وی عنوان کرد: علی‌رغم انجام آزمایش‌های کلنیکال انجام شده از بیماران، تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده از بیماران کرونایی یا همان تست پی.سی.آر هم ۲ هزار و ۵۸۵ مورد انجام شده است.

سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان اظهار کرد: با توجه به کاهش مراجعین سرپایی جهت انجام آزمایش‌های به بیمارستان، ولی آمار تست‌های انجام شده در بیمارستان در مقایسه با پارسال تقریباً دو برابر شده که این موضوع دلیلی بر افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌ها، خصوصاً بیماران کرونایی بوده که حجم اعظم بستری‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی ضمن تشکر از زحمات پرسنل آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی در ادامه تصریح کرد: آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با دارا بودن دو بخش کلنیکال و سرجیکال با ۲۵ نفر کارشناس آزمایشگاه، سه نفر کاردان و همچنین یک نفر پزشک متخصص پاتولوژی مشغول ارائه خدمات تشخیصی به بیماران و مراجعین عزیز است.

جلال پور در ادامه ابراز کرد، این افزایش حجم کاری در حالی است که بخش آزمایشگاه بیمارستان ما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در بحث تجهیزات آزمایشگاهی و نیروی انسانی تغییرات چندانی صورت نگرفته که به‌تبع این حجم از کار باعث فرسودگی دستگاه‌ها و همچنین خستگی مفرط پرسنل را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان افزود: امید می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم عزیز و انجام هر چه سریع‌تر واکسیناسیون پیک پنجم کرونا فروکش نموده و آمار تست‌های تشخیصی به روال قبل برگردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر