چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۴۲۶
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: سوگواره هنر عاشورایی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر، امید پارسایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور کشف استعدادهای هنری و فرهنگی و خلق آثار ارزشمند هنری در استان بوشهر، سوگواره هنری عاشورایی با هدف تکریم و تعظیم حماسه جاودان و الهی عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان استان بوشهر می‌توانند آثار هنری خود را در چهار بخش نقاشی‌خط و خوشنویسی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی با موضوعات زیر به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: در بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط هنرمندان می‌توانند آثار خود را با استفاده از آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه والفجر، اشعار عاشورایی از شاعران اهل بیت (ع) استان و کشور و کتیبه‌ها و بیرق‌های عاشورایی تولید کنند.

وی افزود: بخش عکاسی شامل روضه‌های خانگی، کودکان عاشورایی و اهدا نذورات و توزیع کمک‌های مردمی، مراسم تعزیه و برافراشته شدن نمادها وبیرق‌ها و پرچم‌های عاشورایی در میادین و معابر عمومی شهر، مراکز درمانی و بیمارستانی و دستگاه‌ها و ادارت خواهد بود.

پارسایی فر اضافه کرد: بخش تصویر سازی شامل خلق اثر در موضوعات کودکان عاشورایی و آئین‌های عزاداری و سوگواری عاشورایی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خواهد بود.

وی گفت: هنرمندان در بخش طراحی پوستر و گرافیک می‌توانند آثار خود را در بخش‌های کوچک‌ترین سرباز؛ حضرت علی اصغر (ع)، پیام‌های حماسه عاشورا، سرداران عاشورایی استان بوشهر و استان بوشهر؛ سرزمین آئین‌ها، نمادها و نواهای عاشورایی ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر مهلت پایانی ارسال آثار را ششم شهریورماه عنوان کرد و افزود: جایزه نفر اول تندیس و لوح تقدیر و پنج میلیون ریال، جایزه نفر دوم لوح تقدیر و چهار میلیون ریال و جایزه نفر سوم لوح تقدیر و سه میلیون ریال خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر