جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۰۴۸
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از توسعه آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های استان خبر داد و گفت: جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه مهارت‌آموزی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا داریم.

وی از آموزش ۴۱ هزار نفر در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این آموزش‌ها در قالب دانش و مهارت فنی به ۲۱ هزار نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار نفر در بخش خصوصی ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از امضای ۴۲ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه مهارت آموزی خبر داد و بیان کرد: مهارت‌آموزی اهمیت بسیار زیادی دارد و ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.

وی دریا را یکی از مهمترین مزیت‌ها برای توسعه اشتغال در استان بوشهر دانست و افزود: بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی در استان بوشهر ارائه می‌شود و در تلاش برای گسترش این دوره‌های آموزشی هستیم.

دراهکی به ظرفیت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طی سال‌های گذشته ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر در راستای تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آموزش دیدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر