چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این سازمان ضمن حفاظت از گونه گیاهی و جانوری مناطق مناطق حفاظت شده در این استان از هرگونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی جلوگیری می‌کند...
کد خبر: ۹۵۶۷۶
جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این سازمان ضمن حفاظت از گونه گیاهی و جانوری مناطق مناطق حفاظت شده در این استان از هرگونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی جلوگیری می‌کند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، فرهاد قلی نژاد در نشست حقوقی بررسی تخریب و تصرف عدوانی مناطق تحت حفاظت استان بوشهر اظهار کرد: تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است و این سازمان ضمن حفاظت از مناطق مذکور و گونه گیاهی و جانوری آنها از هرگونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی مذکور ممانعت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از مناطق چهارگانه تحت حفاظت شامل پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده وفق قوانین و مقررات بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی در این مناطق ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  اضافه کرد: با پیگیری و تلاش فراوان محیط بانان و مسئولان ادارات و مناطق تحت حفاظت تصرف عدوانی و تخریب در مناطق حفاظت شده استان بوشهر متوقف شده و پرونده‌های سال‌های قبل در حال بررسی و پیگیری قضائی است.

قلی‌نژاد ادامه داد: همکاری دادگستری استان بوشهر در حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت حفاظت ستودنی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، مناطق تحت حفاظت مناطق و زیستگاه‌هایی هستند که در راستای حفاظت از تنوع زیستی همانند گونه‌های گیاهی و جانوری و اکوسیستم‌های ارزشمند به استناد بند الف ماده ۳ قانون حفاظت و بهسازی تحت حفاظت و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر