سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۹۹۰
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: مشکل اساسی در ناتمام ماندن پروژه اقتصادی شاخص کارخانه آرد مروارید این شهرستان تامین نشدن منابع مالی و نبود وثیقه بانکی به مبلغ ۲۴۰ میلیاردریال است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد طاهری افزود: درخواست وثیقه ۲۴۰ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون برای اعطای تسهیلات ۱۷۰ میلیارد ریالی به این طرح مشکل اصلی این پروژه است که سرمایه‌گذار توان تامین آن را ندارد.

وی اظهارداشت: درخواست تامین منابع مالی تسهیلات بانکی این پروژه از بانک توسعه تعاون  ۱۷۰ میلیارد ریال بوده که حدود ۸۰ درصد منابع خرید دستگاه کارخانه  و ۲۰ درصد سهم آورده متقاضی یا سرمایه گذار است.

طاهری گفت:  در صورت خرید و نصب دستگاه و راه‌اندازی کامل کارخانه آرد مروارید که بیش از  ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه برای تکمیل نیاز دارد در مدت یک سال می‌تواند  به بهره‌برداری برسد.

معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود: به منظور بررسی مسایل و مشکلات پروژه اقتصادی نیمه تمام کارخانه آرد مروارید به مالکیت سرمایه گذار بومی "قائد لیراوی"  روز گذشته بازدید میدانی با همراهی کارشناس طرح و برنامه سازمان صمت استان و رئیس و کارشناسان متبوعه شهرستان، سرمایه‌گذار آن به عمل آمد و مقرر شد برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رفع مشکل ایجاد شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر مجدد مطرح شود.

وی اظهار کرد: این کارخانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و  ۲۲۸ میلیارد ریال در سال های ۸۳ تا ۸۷ در پروژه مذکور توسط مالک و سرمایه گذار هزینه شده است که در صورت تکمیل  و راه‌اندازی بر اساس مجوز و پروانه تاسیس ۵۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

طاهری گفت: مجوز تاسیس کارخانه آرد مروارید تا تیرماه سال جاری اعتبار داشت که برای ادامه تکمیل پروژه مجدد باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تمدید اعتبار شود.
وی افزود: زمین کارخانه مذکور دارای ۲۳ هزار مترمربع مساحت و سه هزارو ۴۰۰ مترمربع زیربنای ساختمان اداری و چهار هزارو ۴۰۰ مترمربع زیربنای سوله‌ است.
معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم  بر حمایت از چنین پروژه اقتصادی مهم و رفع موانع  از سوی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید کرد و افزود:  باتوجه به  شعار امسال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" ، امیدواریم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر مشکل کارخانه آرد این شهرستان برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر