چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۳۴۹
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۲۰۰ استاندارد آموزشی در حوزه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در این استان تدوین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه میان آموزش فنی و حرفه‌ای، شیلات، تعاونی صیادان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو استان بوشهر برای تدوین استاندارد‌های آموزش در حوزه آبزی پروی منعقد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تدوین ۲۰۰ استاندارد آموزشی در حوزه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو با همکاری امضاکنندگان این تفاهم‌نامه خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های دستگاه‌های آموزشی و اجرایی در حوزه صید و صیادی و نظارت بر آموزش‌های مهارتی در بخش شیلات و به منظور استفاده از توانایی‌های اجرایی دو طرف با هدف تقویت و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی منعقد شده است.

عبدالمجید دراهکی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش شیلات، افزایش مهارت‌های شغلی شاغلین صنعت شیلات، ایجاد مهارت در علاقمندان شهری و روستایی به اشتغال در بخش شیلات و شناسایی، تعریف و تدوین استاندارد مشاغل بخش شیلات استان را از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه دانست.

وی عنوان کرد: ظرفیت خوبی برای ارتقای مهارت در حوزه شیلات وجود دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروی انسانی، کار در شیلات را کاربردی‌تر می‌کند.

مدیرکل شیلات استان هم با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در عرصه‌های شیلاتی گفت: بدون شک نظام آموزشی از جمله فنی و حرفه‌ای می‌تواند به ارتقای دانش و تخصص نیرو‌های مورد نیاز بخش‌های صید و صیادی و آبزی پروری کمک شایانی کند.

علی بازدار افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه، آموزش قشر علاقه‌مند و جویای کار سازماندهی می‌شود و با تهیه بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های موجود، امکان مدیریت، برنامه‌ریزی و اشتغال زایی در زمینه آبزی پروری و منابع جانبی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر