چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۸۱۱
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نسبت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان استان بوشهر ۱۱۰ درصد بوده که از این حیث، در میان ۳۱ استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ارزش کل تعهدات ارزی بنگاه‌های صادراتی استان ۶۳۹۵ میلیون یورو، میزان تعهدات ایفا شده ۷۰۰۶ میلیون یورو، فروش ارز در سامانه نیما ۶۶۲۴ میلیون یورو و میزان واردات در قبال صادرات ۹۹ میلیون یورو بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای تشکیل جلسات مستمر کارگروه‌های تخصصی حوزه تجارت خارجی از سوی سازمان صمت استان، عملکرد صادرکنندگان استان بوشهر در حوزه ایفای تعهدات ارزی و طبق ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران، این استان با ۱۱۰ درصد رفع تعهد در میان ۳۱ استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

حسینی تشریح کرد: صادرکنندگان علیرغم برخی از مسائل و مشکلات پیش رو در بخش تجارت خارجی از قبیل تحریم‌ها و غیره، موفق شدند عملکرد مطلوبی را داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز به خوبی عمل کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی تسهیل گری و مقررات زدایی است که در این صورت صادرکنندگان این بخش می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازارهای خارجی ورود کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر