جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: چهار پروژه نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر، محمدمهدی محسنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها شامل یک سالن ورزشی، ۲ چمن مصنوعی و یک اتاق ورزش است که با توجه به سفر اخیر مدیرکل آموزش و پرورش استان و نشست با فرماندار شهرستان و همچنین بازدیدهایی که از مدارس شهرستان صورت گرفت،  اختصاص یافت.

وی اظهارداشت: با توجه به اهمیت رعایت استانداردهای سرانه فضای ورزشی و نیاز شهرستان دیلم و شرایط نامساعد مالی، با تلاش‌های همه عوامل مؤثر بویژه حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان و نماینده مردم در مجلس و اداره کل نوسازی مدارس استان این چهار پروژه بزرگ ورزشی تامین اعتبار شده و بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

محسنی گفت: طرح شهید سلیمانی زمینه ساز اجرای عدالت آموزشی برای تحقق اهداف سند و مطلوب طرح های عدالت محور است و امیدواریم با استفاده از چنین فرصتی، شاهد بروز استعدادهای ورزشی و درخشش دانش آموزان دیلمی در سطح کشور و فراتر باشیم.

مدیر آموزش وپرورش دیلم افزود: در نشستی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استانبوشهر و معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دیلم برگزار شد، تفاهم نامه شروع به کار پروژه های یاد شده به امضا رسید.
وی بیان کرد: در بازدید اخیر معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از دیلم، ۲ طرح حیات پویا در محیط آموزشگاه به این شهرستان اختصاص یافت.

محسنی گفت: طرح حیات پویا شامل طراحی ورزش‌های مختلف در محیط آموزشگاه است که دانش آموزان با  تمرین روی ماکت‌های نقاشی‌شده، نقصان حرکتی خود را جبران کند.
مدیر آموزش و پرورش دیلم یادآورشد: دانش آموزانی که در محیط مدرسه پویایی و تحرک لازم را تجربه می‌کنند از دانش‌آموزانی که فضای خشک کلاس درس را تنها برای یادگیری کلمات تجربه می‌کنند، متفاوت است.

وی افزود: در مدارسی که طرح حیاط پویا اجرایی شده است دیگر هیچ دانش‌آموزی زنگ تفریح را فقط به خاطر حضور در حیاط و زمانی کوتاه با دوستان بودن خلاصه نخواهد کرد بلکه این زمان برای او تبدیل به شرایطی خواهد شد که دستاورد آن سلامت جسمی است.

محمود پورداوودی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دیلم گفت: بخشی از منابع مالی برای اجرای پروژه‌های طرح شهیدسلیمانی از اعتبارات شهرستانی اختصاص خواهد یافت.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر دارای ۷۶۰۰ دانش آموز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر