جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۷۶
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: در حالی که جوانان ما با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند نباید یک مجتمع مسکونی ۱۵ سال رها شده و دست جوانان را با این قبیل امور برای خانه دار شدن بست.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با بیان اینکه واقعه  عاشورا عبرت آموز و محصول فقدان بصیرت و تسلیم جامعه در مقابل شایعات دشمن است اظهار داشت: تاریخ پر است از مواردی که اگر مردم اهل بصیرت و مقاومت بودند و سواد رسانه‌ای داشتند، مسیر بشر به صورت کلی تغییر می‌کرد؛ برچسب‌زنی  یکی از روش های دشمن جهت انحراف افکارعمومی بود و  وقتی به دروغ ادعا کردند حسین ابن‌علی (ع) جنگ طلب و قدرت‌طلب و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی است، مردم هم بدون تحقیق، این اتهام ساختگی را پذیرفتند.

امام جمعه خورموج با تاکید بر اینکه ساختار مدیریت بحران در کشور باید متحول و به روزرسانی شود افزود: سیلابی که در هفته گذشته 18 استان کشور را درگیر کرد و منجر به جان‌ باختن و مفقودشدن ده‌ها تن از هم‌وطنان عزیزمان شد؛ متأسفانه خسارت‌های سنگینی به ساختمان‌ها، مناطق مسکونی، مزارع و باغات، و برخی زیرساخت‌ها وارد کرد.

وی با بیان اینکه لزوم بازنگری در سیاست‌های مدیریت بحران کشور احساس می شود تاکید کرد: ضعف در زمینه اطلاع‌رسانی به‌موقع به مردم در حوادث و فقدان روش‌های پیشگیرانه، دو مشکل مهم در این حوادث بود و البته احتمال تداوم این شرایط هم وجود دارد.

خطیب نماز جمعه شهر خورموج با یادآوری اینکه یکی از راهکارهای اصلی در مهار سیلاب‌ها و تبدیل این تهدید به فرصت، کاربست مهار و نفوذ دادن آب به داخل زمین و ذخیره در سفره‌های آبی است که در اصطلاح آبخیزداری و آبخوان‌داری نامیده می‌شود ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در بیانات خود بدان تاکید کرده‌اند و مکرر، بر پیگیری جدی طرح‌های آبخیزداری اصرار ورزیده‌اند و حتی در چندین نوبت مبالغ قابل توجهی از صندوق ذخیره ارزی جهت انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتی در راستای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و امیدوارم بودجه مناسبی را برای این امر قرار دهند.

زاهد دوست با اشاره به اینکه چند هفته قبل موضوع بدون تکلیف ماندن مجتمع ۱۲۲ واحدی شهر خورموج را مطرح کردیم تصریح کرد: انتظار داشتیم با پیگیری دادستان محترم این امر در مدت کوتاهی تعیین تکلیف شود اما متاسفانه بعد از ۱۵ سال و با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد همچنان این مجتمع بدون تکلیف و در حال مستهلک شدن است؛ در حالی که جوانان عزیز ما با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند نباید یک مجتمع مسکونی ۱۵ سال ناتمام و بدون استفاده بماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر