جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۶۱۹
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

فکرشهر:  امام جمعه گناوه گفت: دولت سیزدهم در حال احیای امید در میان مردم و جامعه است و این از بزرگترین توفیقات دولت است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار نکات بسیار مهم، ارزشمند و کلیدی بیان فرمودند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه رهبری در این دیدار توفیقات دولت سیزدهم را در مواردی اشاره فرمودند افزود: یکی از این توفیقات که رهبری برای دولت سیزدهم برشمردند، زنده کردن امید و اعتماد در میان مردم بود که نکته بسیار مهم و ارزشمندی که ما باید به این نکته توجه ویژه کنیم.

وی گفت: دشمن درصدد است تا با توطئه‌های مختلف نسبت به این نکته کلیدی تبلیغات سو انجام دهد و مردم را نسبت به آینده انقلاب و نظام ناامید کند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امید و اعتماد در جامعه از مسائل بسیار مهم است که دولت سیزدهم در حال احیای امید در میان مردم و جامعه است و این بزرگترین توفیق دولت می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: حضور در وسط میدان و در میان مردم بودن از نکات دیگر از توفیقات دولت سیزدهم است و قطعاً حضور مسئولان در میان مردم خیلی از مسائل را برطرف می‌کند و حتی اگر هم مشکل حل نشود مردم می‌توانند حرف خود را به مسئولان برسانند و اگر در جایی مورد ظلم واقع شده‌اند می‌تواند آن را اظهار کند و نه تنها حضور مسئولان دولت در میان مردم بلکه سایر قوا هم همین گونه است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: اگر رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در استان بوشهر میان مردم حضور می‌یابد و با مسئولان شهرستان‌ها، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و مردم گفتگو می‌کند و مشکلات بیان می‌شود و از نزدیک با مشکلات آشنا می‌شود، می‌تواند به حل مشکلات بیشتر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر از زبان فرماندار، نماینده، استاندار مشکلات یک حوزه بیان می‌شود و مسئولان می‌شنوند می‌تواند گره گشایی کند.

وی گفت: سفرهای استانی نیز رهبری از توفیقات دولت سیزدهم برشمردند.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به دولتمردان در این دیدار گفت: شکرگذاری خدا در برابر توفیق خدمت به مردم، رفتن میان مردم و شنیدن حرف مردم و داشتن صبر و حلم در مواجه با مشکلات مردم، از توصیه‌های مهم رهبری در این دیدار به مسئولان بود.

امام جمعه گناوه با اشاره به موضوع برجام اضافه کرد: واشنگتن پس از دریافت بسته پیشنهادی اروپایی‌ها که توسط تهران اصلاح شده بود نظرات خود را اعلام کرد و امروز نیز دستگاه دیپلماسی ایران به هماهنگ کننده جواب این بسته پیشنهادی را تحویل داد.

وی گفت: ایران اسلامی پیش از این بارها متذکر شده است که شرط لازم برای احیای برجام بسته شدن پرونده‌های انتهایی آژانس است و برای شروط کافی جهت احیای برجام آمریکایی‌ها باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را بدهند.

امام جمعه گناوه با اشاره ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: استان بوشهر همواره پیشتاز و پیشگام در مبارزه با استعمارگران و ظالمان و مستکبران بوده است و پیشینه درخشانی در این زمینه دارد.

وی گفت: استان بوشهر چه در صد سال پیش که رئیسعلی دلواری به شهادت رسید و چه امروز که شهدای ما مانند شهید مهدوی‌ها در دفاع آب و خاک این کشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند در مقابل دشمنان ایستاده است و قبرستان انگلیسی‌ها امروز در بوشهر درسی برای همه دشمنان است که هرگز هوای تجاوز به کشور ما را نداشته باشند.

وی با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور و کشتار مردم در سال توسط رژیم ستمشاهی در سال ۵۷ گفت: ۱۷ شهریور از حوادثی است که پس از گذشت سال‌ها هنوز نکات جدیدی در این قیام مطرح است و دشمنان هنوز پیرامون این قیام توطئه می‌کنند و وظیفه همه جوانان جهاد تبیین در رابطه با قیام بزرگ است که باعث به ثمر نشستن انقلاب پس از این حادثه شد.

امام جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پیاده روی عظیم اربعین گفت: کنگره عظیم و پیاده روی بزرگ حسینی تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشییع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: پیاده روی اربعین امام حسین (ع) را می‌توان به بزرگترین کنگره بین المللی تبدیل کرد و همه از شیعه، سنی، یهودی و نصاری باید در محور و زیر پرچم محبت امام حسین (ع) جمع شویم و اجازه ندهیم دشمن از اختلافات سو استفاده و میدانداری کنند.

وی بیان کرد: عده‌ای در صدد هستند تا این کنگره عظیم بین المللی و پیاده روی بیست میلیونی در عراق و رستاخیز بزرگ الهی برگزار نشود لذا باید هوشیارانه با وحدت و انسجام عمل کنیم و اجازه ندهیم دشمنان از اختلافات و رخنه‌ها سو استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر