جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۱۹۹
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: اربعین یک رسانه بین المللی برای جهانی سازی حماسه حسینی است و از پیش نیازهای ظهور منجی بشریت است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار به نکات بسیار ارزشمند و قابل تأملی اشاره فرمودند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز اگر مقاومتی وجود دارد به دلیل اعتقادی است که مردم به مکتب اهل بیت (ع) دارند و پیروان اهل بیت (ع) در مقابل اژدهای هفت سر نظام سلطه سینه سپر کرده‌اند که به اعتراف خود نظام سلطه و مستکبران عالم بسیاری از دسیسه‌ها و نقشه‌های این دشمنان به دلیل همین مقاومت و بصیرت به شکست انجامیده است.

وی گفت: امروز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچم برافراشته شده اهل بیت (ع) در مقابله با نظام سلطه است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم که می‌تواند راهگشا و رمز و راز ماندگاری نظام اسلامی باشد در بیانات رهبری نیز به آن اشاره فرمودند که تاب آوری نظام اسلامی مهم‌تر از پدید آمدن نظام اسلامی است و این بسیار قابل تأمل است.

وی گفت: نظام اسلامی از بدو پیروزی تاکنون در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده است و در حقیقت تکیه بر الگوهای فرهنگی شیعه که راز تاب آوری نظام اسلامی را بیان می‌کند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جمهوری اسلامی را به عنوان یک پایگاه اصلی اسلام انقلابی و مقابله با برنامه‌های مدون غرب به جهان معرفی کرد.

امام جمعه گناوه گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه پنج الگوی مهم فرهنگ ناب محمدی، علوی، فاطمی، عاشورایی و مهدوی در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان تاب آوری کرده است و این پنج فرهنگ باعث شده تا انقلاب اسلامی هم الگو باشد و هم باعث تاب آوری در مقابل دشمنان شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ارسال پاسخ جمهوری اسلامی در مذاکرات برجام بیان کرد: با توجه به سابقه بدعهدی آمریکا، بی عملی اروپا و همچنین رفتار سیاسی آژانس که حتی در میانه مذاکرات هم حاضر به دست برداشتن از توطئه‌های خود نشدند، قطعاً ایران اسلامی به دنبال توافقی تضمین کننده است و از حق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد و در مسیر صلاحدید ملت، مملکت و نظام اسلامی حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی گفت: اربعین یک حرکت جمعی و میلیونی به سوی امام و حجت الهی است و ارتباط و نسبت تنگاتنگ با موضوع مهدویت و نهضت جهانی اسلام و تأسیس تمدن اسلامی، توحیدی و الهی دارد.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اربعین به عنوان یک رسانه بین المللی برای جهانی سازی حماسه حسینی است و از پیش نیازهای ظهور منجی بشریت آن است که جهان امام حسین (ع) و حماسه حسینی را بشناسد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم مسئله مهدویت و منجی عالم بشریت را مطرح کنیم باید تمام عالم امام حسین (ع) و حماسه، قیام و شخصیت امام حسین (ع) را بشناسند.

امام جمعه گناوه گفت: اربعین اتصال دهنده ظرفیت‌های بی شمار ملت‌های اسلامی از غرب آسیا تا شمال آفریقا و زمینه ساز تحقق نهایی امت اسلامی و در حقیقت دشمن شناسی، مبارزه با یزیدیان زمان و راهپیمایی بزرگ و مانور عظیم علیه جریان شرک، کفر و جاهلیت مدرن و دشمنان شناخته شده این زمان است.

وی گفت: علیرغم بایکوتی که از سوی امپراتوری رسانه‌ای وجود دارد که رسانه‌های معاند حاضر نشدند این عظمت و کنگره عظیم الهی و حسینی را به منصه ظهور بگذارند و شبکه‌های معاند و امپراطوری رسانه‌ای و دشمنان از این جمعیت میلیونی و حماسه و عظمت ناراحت و در رنج هستند اما به لطف خدا باید شخصیت و حماسه امام حسین (ع) به جهان معرفی شود تا آن روزی که امام عصر (عج) ظهور کند و جد خود را معرفی فرمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر