جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برخورد قاطع با توزیع‌کنندگان روغن‌موتور تقلبی در استان بوشهر خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای مواد 7 و 8 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ماده 3 قانون تعزیرات حکومتی دستورالعمل جلوگیری از تأمین و توزیع روغن‌موتور تقلبی تدوین و در سطح کشور اجرایی شده است.
کد خبر: ۱۲۴۸۴
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برخورد قاطع با توزیع‌کنندگان روغن‌موتور تقلبی در استان بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای مواد 7 و 8 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ماده 3 قانون تعزیرات حکومتی دستورالعمل جلوگیری از تأمین و توزیع روغن‌موتور تقلبی تدوین و در سطح کشور اجرایی شده است.

\n\n

وی افزود:  با عنایت به مصوبه هیئت‌وزیران مبنی برقرار گرفتن انواع روغن‌موتور در قالب کالاهای اولویت دوم طرح تنظیم بازار و با توجه به سهم قابل‌توجه تولیدات داخلی و حجم معاملات روغن‌موتور در بازار متأسفانه اخبار واصله حاکی از افزایش تهیه و عرضه روانکارهای خودرویی جعلی و تقلبی به‌ویژه با برندهای معتبر در سطح کشور است.

\n\n

وی حمایت از تأمین‌کنندگان اصلی و رسمی کالا، افزایش ریسک و ناامن‌سازی محیط جهت عرضه محصولات تقلبی و جعلی، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و هم‌افزایی و هماهنگی با مراجع ذی‌ربط نظارتی را ازجمله اهداف اجرایی این دستورالعمل ذکر کرد.

\n\n

محمدزاده در ارتباط با روش‌های تقلب اظهار داشت: تهیه و فروش روغن‌های غیراستاندارد (سوخته و یا تصفیه دوم ) در ظروف روغن‌موتور واحدهای تولیدی با برند معتبر، تهیه و فروش روغن‌موتورهای تولیدات داخلی در ظروف، بسته‌بندی و نام‎های خارجی معتبر، قراردادن ظروف روغن‌موتور تقلبی در لابه‌لای روغن‌های اصلی مشابه،  تولید، سفارش تولید و خریداری بشکه‌های مصرف‌شده واحدهای تولیدی معتبر با جعل عنوان آن‌ها و استفاده از ترکیب گازوئیل به همراه پارافین به‌جای روغن‌موتور ازجمله روش‌های تقلب در تأمین و توزیع روغن‌موتور است.

\n\n

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با اقدامات نظارتی این سازمان گفت: واردکنندگان انواع روانکارهای خودرویی در سطح استان شناسایی و هشدارهای لازم در رابطه با رعایت ضوابط و مقررات فروش و توزیع و... صورت پذیرد.

\n\n

وی اظهار داشت: هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های نظارتی ازجمله نیروی انتظامی، اداره کل استاندارد استان و برای تبادل اطلاعات و اخذ نظرات کارشناسی و برخورد بازدارنده با متخلفان و اطلاع‌رسانی و هماهنگی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ذی‌ربط و برای تشدید نظارت بر فعالیت چاپخانه‌داران و رعایت ضوابط چاپ برگ‌های تبلیغات و برچسب کالاها ازجمله اقدامات نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

\n\n

محمدزاده اضافه کرد: انجام اقدامات لازم برای برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی برای استفاده از بسته‌بندی‌های مناسب و غیرقابل جعل و کپی‌برداری (نصب هالوگرام، ظرف یک‌بارمصرف، شیرینگ ظرف بسته‌بندی، پلمپ درب ظرف و استفاده از ظروف با امکان رؤیت میزان حجم محصول درون آن) و  پیگیری ساماندهی واحدهای صنفی توزیعی بدون پروانه کسب توسط اتحادیه‌های ذی‌ربط. فروش محصولات تولیدی توسط شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده به واحدهای توزیعی دارای پروانه فعالیت معتبر از دیگر اقدامات نظارتی بوده است.

\n\n

محمدزاده گفت: بر اساس دستورالعمل جلوگیری از تأمین و توزیع روغن‌موتور تقلبی، گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور،  پایان هرماه در صورت کشف روانکارهای تقلبی به اداره کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی وزارت صنعت،معدن و تجارت ارسال  می‌شود.

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر