جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۹۲۹
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده صمت بوشهر گفت: طی هشت ماهه امسال گران‌فروشی و عدم انجام تعهدات مهمترین شکایت بوشهری‌ها از اصناف بوده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نصرالله کشاورز صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هشت ماهه سال جاری تعداد هزار و ۵۲۸ فقره شکایات مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات در واحدهای صنفی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، حدود ۴۳۴ فقره پرونده متخلف؛ هزار و ۷۵ فقره پرونده غیر متخلف و تعداد ۱۹ فقره پرونده منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

کشاورز با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و بررسی احصای چالش‌های نحوه عرضه کالا و خدمات اعلام کرد: همه شکایات دریافتی به صورت دقیق توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری و اتحادیه‌های تخصصی استان مورد کارشناسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی تشریح کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به برخی از شرکت‌های خودروساز، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی خودرو و مبلمان می‌باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرگاه‌های خودرو، آرایشگاه‌ها، مشاور املاک و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر عنوان کرد: از تخلفات گزارش شده، گران‌فروشی، عدم انجام تعهدات در قبال مصرف‌کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

وی اضافه کرد: سامانه پاسخگویی به منظور تسریع در رسیدگی و جلوگیری از تخلفات اقتصادی به صورت مستمر آماده دریافت شکایات و انتقادات مردمی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر