شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۰۰۵
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به مطالب مطرح شده از سوی جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد این کشور واکنش نشان داد و تاکید کرد: لبنان امروز بیش از پیش به توافق و گفت و گو برای خروج از بحران های طاقت فرسا نیازمند است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در بیانیه حزب الله با اشاره به صحبت های باسیل که شرکت حزب الله در جلسه دولت پیشبرد اهداف را خیانت به توافق بین دو طرف یاد کرده بود تاکید کرد که حزب الله به کسی قول نداده بود که جلسات دولت پیشبرد اهداف پس از توافق همه احزاب تشکیل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که حزب الله همواره بر تشکیل جلسات دولت در صورت وجود مسائل ضروری و فوری تاکید داشته و انعقاد جلسات دولت با حضور اغلب احزاب حاضر در دولت تشکیل خواهد شد و نه پس از توافق احزاب شرکت کننده در دولت.

حزب الله لبنان افزود که به جریان ملی آزاد هیچ وعده ای نداده بود که اگر وزرای این جریان در جلسات دولت شرکت نکنند وزرای حزب الله نیز در آن جلسه شرکت نخواهند کرد.

این جریان سیاسی لبنان با ابراز تاسف از صحبت های مطرح شده توسط باسیل در خصوص زیر پا گذاشتن اتحاد دو طرف این صحبت ها را ناشی از اشتباه باسیل در تحلیل شرایط جاری کشور عنوان کرد واتهامات مطرح شده توسط وی را توهم دانست.

حزب الله در پایان مطرح شدن اتهام خیانت توسط هواداران جریان ملی آزاد را امری غیر قابل قبول دانست و تاکید کرد که حزب الله بر برخورد دوستانه با تحولات جاری تاکید دارد چرا که لبنان امروز بیش از پیش به توافق و گفتگو برای خروج از بحران های طاقت فرسا نیازمند است.

جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد در کنفرانس خبری خود در روز سه شنبه نسبت به مشارکت حزب الله در جلسه دولت پیش برد اهداف این کشور انتقاد کرد.

باسیل در این کنفرانس خبری خواهان تجدید نظر توافق بین جریان ملی آزاد و حزب الله شده بود. جریان ملی آزاد اصلی ترین متحد حزب الله در بین مسیحیان به شمار می آید و این اتحاد همواره در سال های اخیر بین دو طرف در مسائل مختلف ظاهر شده است.

پس از پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون در 31 اکتبر لبنان وارد بحران سیاسی پیچیده ای شده است که تا کنون به دلیل عدم توافق گروههای سیاسی هنوز رئیس جمهور و کابینه جدید در این کشور انتخاب نشده اند.

گفتنی است که دولت لبنان پس از استعفا در ماه می گذشته پس از انتخابات پارلمانی زودهنگام وارد مرحله پیش برد اهداف شده است که به صورت حداقلی امور جاری کشور را اداره می کند. دولت لبنان روز دوشنبه گذشته پس از ماه ها برای بررسی مشکلات فوری در کشور تشکیل جلسه داد.

جریان ملی آزاد دولت فعلی را فاقد مشروعیت دانسته و شرکت در جلسات آن را تحریم کرده اما حزب الله لبنان همواره تاکید کرده است که شرکت در جلسات دولت برای کاستن از فشارهای اقتصادی بر مردم ضرورت دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر