شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: به سبب کاهش ذخایر میگوی دریایی، صید میگو دراستان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری درنشست کمیته صید استان بوشهر با بیان اینکه پروش میگو یکی ازمهم‌ترین محورهای توسعه شیلات استان بوشهر است اظهار داشت: ظرفیت استان بوشهر با توجه به ساحلی بودن آن توسعه آبزی پروری دارد که در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۹۹۷
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: به سبب کاهش ذخایر میگوی دریایی، صید میگو دراستان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین بهمنیاری درنشست کمیته صید استان بوشهر با بیان اینکه پروش میگو یکی ازمهم‌ترین محورهای توسعه شیلات استان بوشهر است اظهار داشت: ظرفیت استان بوشهر با توجه به ساحلی بودن آن توسعه آبزی پروری دارد که در این راستا اقدامات مهمی انجام شده است.

\n\n

وی با بیان اینکه امسال بیش از 3 هزار و 800 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص دارد اظهار کرد: پرورش میگو دراین استان دارای قابلیت‌های مهمی است که دراین راستا طرح شناسایی و بهره‌برداری از اراضی ساحلی این استان برای پرورش آبزیان تدوین شده است.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه برای حفظ ذخائر آبزیان، پرورش میگو بهترین راهکار است تصریح کرد: بیش از 60 هزار هکتار ساحل استان بوشهر ظرفیت پرورش آبزیان دارد که تاکنون زیرساخت 10 هزار هکتار آن فراهم شده است.

\n\n

بهمنیاری با اشاره به اینکه امسال  950 میلیون قطعه بچه میگو دراستخرهای پرورشی ذخیره سازی شده است گفت: اکنون عملیات ذخیره سازی بچه میگو در اراضی پرورشی به اتمام رسیده است که پیش بینی می‌شود 13 هزارتن میگو برداشت شود.

\n\n

وی با بیان اینکه میگوهای پرورشی استان بوشهراز گونه مقاوم وانامی است بیان کرد: گونه میگوی دریایی، ببری سبز است که صیادان در طول سال حدود یکماه به صید این آبزی می‌پردازند.

\n\n

مدیرکل شیلات استان بوشهربا تاکید بر حفظ ذخائر آبزیان دریایی گفت: برخی افراد سود جو در فصول غیر از فصل صید اقدام به صید میگو می‌کنند که این مهم صدمات جبران ناپذیری به ذخائر میگو وارد کرده است بگونه‌ای که در 26 روز گذشته شاهد کاهش 25 درصدی میگو نسبت به سال قبل در آبهای استان بوشهر هستیم.

\n\n

بهمنیای با بیان اینکه صید میگو تنها با صدور مجوز صید امکان پذیر است افزود: صید میگو به غیر از فصل صید ممنوع است و کسانی که اقدام به صید میگو در فصول غیر از صید می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و مجازات می‌شوند.

\n\n

وی افزود: تیم مبارزه با صیادان متخلف در استان بوشهر در قالب گشت‌های دریایی تشکیل شده است که با افراد متخلف قاطعانه برخورد قانونی می‌شود.

\n\n

منبع: تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر