جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:12پرنده شکاری از گونه های بالابان، بحری و شاهین در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر کشف و ضبط شد که با این اقدام یکی از مهمترین شبکه های قاچاق پرنده منهدم شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسین دلشب افزود: این پرندگان روز گذشته (پنجم مهرماه) با همکاری نیروهای محیط زیست و اداره کل اطلاعات استان بوشهر کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شد که در این عملیات یکی از مهمترین شبکه های فعال قاچاق پرندگان شکاری در این زمینه کشف و منهدم شد.
کد خبر: ۱۵۱۳۹
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:12پرنده شکاری از گونه های بالابان، بحری و شاهین در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر کشف و ضبط شد که با این اقدام یکی از مهمترین شبکه های قاچاق پرنده منهدم شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسین دلشب افزود: این پرندگان روز گذشته (پنجم مهرماه) با همکاری نیروهای محیط زیست و اداره کل اطلاعات استان بوشهر کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شد که در این عملیات یکی از مهمترین شبکه های فعال قاچاق پرندگان شکاری در این زمینه کشف و منهدم شد.

\n\n

وی اظهار کرد: پرندگان روزفعال که بیشتر شکاری ها را در بر می گیرد، از راسته شاهین سانان هستند که حداقل 25 گونه از آن در استان بوشهر زندگی می کنند و برخی نیز در همین استان زادآوری دارند. 

\n\n

\n\n

وی ادامه داد: از تیره شاهینیان که گونه های هدف افراد سودجو در آن قرار می گیرد، گونه های بالابان، بحری و شاهین در این استان نیز حضور داشته و در مناطق مستعد استان زیست می کنند. 

\n\n

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: پرندگان شکاری در راس یکی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند و نقش مهمی در چرخه اکولوژیک و زنجیره های غذایی دارند، از جمله اینکه بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و ازدیاد غیرقابل کنترل آنها را ناممکن می کنند.

\n\n

پرندگان شکاری همه ساله از شهریور تا اواخر آذرماه در زیستگاه های این استان حضور می یابند و مورد توجه متخلفان شکار و صید برای زنده گیری و انتقال به کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس قرار می گیرند.

\n\n

وی افزود:خوشبختانه در سال جاری مذاکرات، جلسات و مکاتبات متعددی با فرماندهی نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و همچنین انتظامی و مرزبانی صورت گرفت و در سایه این همکاری های نزدیک، خوشبختانه این محموله مهم کشف و ضبط شد که امید می رود این مساعدت ها در آینده نیز به نحو مطلوب تداوم داشته باشد.

\n\n

دلشب تداوم فرهنگ سازی و ساماندهی تشکل های زیست محیطی و نیروهای مردمی جهت صیانت از این مواهب طبیعی و تنوع زیستی استان را از اهم اهداف اداره کل تحت مدیریت خود در سال جاری خواند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر