جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: افت کیفیت منابع آب شیرین، پیشروی آب شور، نشست زمین و کاهش حجم طبیعی مخازن از اثرات منفی ناشی از افت سطح آبهای زیر زمینی می باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، حسین باشی زادگان در حاشیه برگزاری مانور و آغاز بکار گروههای کشت و بازرسی جدید، با اعلام این مطلب افزود: بحران شدید کم آبی و بروز خشکسالی های متوالی در استان اهمیت مدیریت بهینه منابع آب در مناطق مختلف این استان را بیش از پیش آشکار کرده است.
کد خبر: ۱۷۰۴۹
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: افت کیفیت منابع آب شیرین، پیشروی آب شور، نشست زمین و کاهش حجم طبیعی مخازن از اثرات منفی ناشی از افت سطح آبهای زیر زمینی می باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، حسین باشی زادگان در حاشیه برگزاری مانور و آغاز بکار گروههای کشت و بازرسی جدید، با اعلام این مطلب افزود: بحران شدید کم آبی و بروز خشکسالی های متوالی در استان اهمیت مدیریت بهینه منابع آب در مناطق مختلف این استان را بیش از پیش آشکار کرده است.

\n\n

وی ادامه داد: سفره های آب زیر زمینی استان به سبب بهره برداری بیش از حد به وسیله چاه ها و همچنین کاهش میزان تغذیه در سالهای متمادی آسیب پذیر شده است.

\n\n

باشی زادگان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر در کاهشی سطح آبهای زیر زمینی در بین استانهای کشور در رتبه بالای قرار دارد، لذا تغییر الگوی کشت ضروری است و باید برنامه ریزی مدونی در این خصوص انجام شود.

\n\n

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر به اثرات منفی ناشی از افت سطح آب های زیر زمینی اشاره کرد و گفت: افت سطح آب زیر زمینی باعث کاهش مستمر آبدهی چاه ها، چشمه ها، قنوات و کف شکنی و جابجایی مکرر چاه ها می شود.

\n\n

وی اذعان داشت: افت کیفیت منابع آب شیرین، پیشروی آب شور، نشست زمین و کاهش حجم طبیعی مخازن از اثرات منفی ناشی از افت سطح آبهای زیر زمینی می باشد.

\n\n

باشی زادگان اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی را از تدابیر مهم برای مدیریت بهینه منابع آب استان دانست و تاکید کرد: در بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت، استفاده از روش های نوین آبیاری، احداث کانالهای بتنی، کنترل برداشت آب از چاه ها توسط کنتورهای هوشمند، اطلاع رسانی و نظر سنجی، گشت و بازرسی از جمله برنامه های در دست اجرا برای جلوگیری از افت شدید سطح آب های زیرزمینی استان است.

\n\n

وی به فعالیت 15گروه گشت و بازرسی از منابع آب استان به منظور پیشگیری از حفر چاه غیر مجاز و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تعرض به حریم و بستر رودخانه ها فعالیت مستمر دارند، اشاره کرد و تصریح نمود: گروه های کشت و بازرسی ما امروز در کلیه شهرستانها مستقر و فعالیت خود را در حوزه عملکردشان آغاز میکنند.

\n\n

باشی زادگان در همین خصوص ادامه داد: کار اصلی این گروه ها بازرسی مداوم از چاه ها موجود و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز، اندازه گیری آبدهی چاه ها، قرائت کنتورهای حجمی و هوشمند و دیگر کارهای مرتبط می باشد.

\n\n

وی افزود: این گروه ها به اتومبیل صحرایی مناسب، تلفن همراه، دوربین عکاسی دیجیتال،EC سنج برای اندازه گیری کیفیت آب و GPS جهت استخراج اطلاعات، مجهز می باشند.

\n\n

باشی زادگان در پایان خواستار همکاری و مشارکت بیشتر مردم با گروههای گشت و بازرسی شد و تاکید کرد: هر یک از هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به شرکت آب منطقه ای استان و یا به مدیریت امور منابع آب شهرستانها اطلاع داده تا از وقوع جرایمی از این قبیل جلوگیری و یا با متخلفین برخورد قانونی انجام گیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر