جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی در روستاها بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۵۴ دهیاری بالای ۲۰ خانوار این استان دارای خانه قرآن می‌شوند.
کد خبر: ۱۷۰۹۰
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی در روستاها بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۵۴ دهیاری بالای ۲۰ خانوار این استان دارای خانه قرآن می‌شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سیدمحمدحسن باستی،  معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، امروز(۷ آذر)، در نشست بررسی طرح‌های حوزه قرآنی در استان بوشهر با بیان اینکه ترویج و گسترش انس با قرآن کریم یک رسالت همگانی برای مسلمانان است اظهار داشت: در این راستا مسئولان دستگاه‌ها در همه رده رسالتی مهم و سنگین دارند.
\n 
\nوی با بیان اینکه فعالیت و اجرای طرح‌های مختلف قرآنی یک فرصت برای مسئولان است، افزود: توجه به برنامه‌های معنوی در کنار توسعه وگسترش طرح‌های عمرانی یک فرصت برای مسئولان است که باید مدیران به این مهم توجه جدی کنند.
\n 
\nمعاون امور عمرانی استاندار بوشهر، با بیان اینکه توجه به امورات قرآنی در حوزه شهری امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: بیش از 69 درصد جمعیت استان بوشهر در شهرها سکونت دارند که در این راستا توسعه فعالیت‌‎های قرآنی باید بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای تدوین شده در دستور کار قرار بگیرد.
\n 
\nباستی، با تاکید بر توجه شهرداری‌ها به گسترش برنامه‌های ترویج گسترش آموزش قرآنی در محلات مختلف شهرها بیان کرد: اجرای موسسات قرآنی در شهرها باید مبنا و شاخص معینی داشته باشد تا شهرداران موظف به اجرای آن شوند.
\n 
\nوی با بیان اینکه اکنون به ازا هر پنج هزار نفر جمعیت شهری در محلات یک زمین مینی فوتبال ایجاد می‌شود افزود: برای ایجاد موسسه قرآنی هم باید یک شاخص معین تدوین شود تا با مشارکت شهرداری‌ها و شوراهای شهر این طرح اجرایی شود.
\n 
\nمعاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون 155 خانه قرآن در روستاهای استان بوشهر فعال است خاطرنشان کرد: اکنون 45 درصد روستاهای استان بوشهر دارای خانه قران هستند که بر اساس یک برنامه سه ساله تمامی 354 روستای بالای 20 خانوار این استان دارای خانه قرآن می‌شوند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر