جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: ۲۶ مورد اقدام به هواپیماربایی، مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی خنثی شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمدرضا سلمان‌پور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی را داشتند که فشارهای مضاعفی را بر نظام اسلامی بیاورند و در کنار جنگ و ترور اقدام به ربایش چندین فروند هواپیما کردند.
کد خبر: ۱۷۷۹۸
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: ۲۶ مورد اقدام به هواپیماربایی، مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی خنثی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدرضا سلمان‌پور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی را داشتند که فشارهای مضاعفی را بر نظام اسلامی بیاورند و در کنار جنگ و ترور اقدام به ربایش چندین فروند هواپیما کردند.

\n\n

وی با اشاره به اینکه این هواپیماربایی‌ها باعث از بین بردن ضریب امنیتی در پروازهای کشور شده بود، اضافه کرد: انجام چند مورد ربایش هواپیما باعث شد تا امام خمینی(ره) حفاظت از پروازها را از پنجم دی‌ماه سال ۶۳ بر عهده سپاه قرار دهند.

\n\n

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بوشهر بیان کرد: سپاه در انجام این ماموریت‌ها طی سه دهه فعالیت درعرصه حمل و نقل هوایی، موفقیت ۱۰۰ درصدی داشته است و تمامی مداخلات غیرقانونی را با قاطعیت پاسخ داده است.

\n\n

خنثی‌سازی ۱۰۰ اقدام به هواپیماربایی در زمین

\n\n

وی همچنین از خنثی‌سازی ۲۶ مورد اقدام به هواپیماربایی، مداخلات غیرقانونی و راهزنی هوایی اشاره کرد و ادامه داد: خنثی‌سازی بیش از ۱۰۰ مورد اقدام به هواپیماربایی در زمین و شناسایی و دستگیری عوامل خرابکار از دیگر موفقیت‌ها بوده است.

\n\n

سلمان‌پور خاطرنشان کرد: سپاه حفاظت فرودگاهی در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۹۱ موفق به کسب امتیاز بالا در بازرسی‌های امنیتی صورت گرفته توسط سامان بین‌المللی هواپیمای کشوری(ایکائو) شد.

\n\n

ارائه خدمات امنیتی در ۶۵ فرودگاه کشور

\n\n

وی با اشاره به چک و بازرسی میلیون‌ها مسافر در طول سال با رعایت ادب و احترام و اجرای قوانین افزود: خدمات حفاظتی و امنیتی در ۶۵ فرودگاه عملیاتی در سراسر کشور ارائه می‌شود.

\n\n

سلمان‌پ‍ور با اشاره به تقدیم بیش از۷۰ شهید در دوران دفاع مقدس و سوانح هوایی و ۶۵۰ نفر مجروح در دفاع مقدس و عملیات‌های خنثی‌سازی، گفت: برخی از کشورهای عربی و منطقه‌ای برای بهره‌مندی از شیوه‌های آموزشی سپاه حفاظت هوایی درخواست داده‌اند.

\n\n

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بوشهر اظهار کرد: تداوم آموزش‌های تخصصی در حوزه امنیت پرواز و اجرای برنامه‌های معنویت افزایی برای کارکنان را در طول سال در برنامه داریم.

\n\n

انجام ماهانه ۴۸۶ پرواز در استان بوشهر

\n\n

وی با اشاره به انجام ماهانه ۴۸۶ پرواز در استان بوشهر، اضافه کرد: پنج فرودگاه فعال در استان بوشهر وجود دارد که ماهانه ۱۳۷ پرواز در فرودگاه بین‌المللی بوشهر، ۲۳۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی عسلویه، ۱۰۴ پراز در فرودگاه خارگ، ۱۵ پرواز در فرودگاه بهرگان و تعدادی پرواز موردی در فرودگاه جم انجام می‌شود.

\n\n

سلمان‌پور خاطرنشان کرد: ماهانه ۵۳ هزار و ۸۴۶ مسافر از گیت‌های ما با نهایت احترام و برخورد اسلامی عبور می‌کنند و شاهد رضایت‌مندی بالای مردم هستیم.

\n\n

وی با اشاره به اینکه همه عملیات‌های هواپیماربایی با موفقیت خنثی شده است، بیان کرد: تاکنون در عملیات‌های هواپیماربایی شهید نداشته‌ایم و همه شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس است.

\n\n

بومی سازی برنامه‌ها و تجهیزات حفاظتی

\n\n

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بوشهر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه تفاوت حفاظت سپاه با حفاظت‌های قبل از سال ۶۷ در چیست که هواپیماربایی به صفر رسیده، گفت: قبل از سال ۶۷ نیز یگان‌های حفاظت هوایی وجود داشت و گارد امنیت پرواز فعالیت داشت.

\n\n

وی افزود: از جمله مواردی که باعث ارتقای سطح امنیت پروازها شده است، می‌توان به تقویت ارزش‌های اخلاقی و معنوی در کار، استفاده از نیروهای مومن، آموزش دیده، جوان و متخصص، احترام به قوانین و اجرای دقیق آنها، تکریم ارباب رجوع و مسافرمحوری، استفاده از تجربیات متخصصین و همکاری با شرکت‌های فعال در این عرصه اشاره کرد.

\n\n

سلمان‌پور همچنین در ارتباط با تجهیزات و امکانات یگان حفاظت هوایی بیان کرد: با وجود تمام تحریم‌هایی که بود و از امکانات روز دنیا محروم بودیم، با حرکت‌های جهادی و علمی به بهترین ابزار و مکانات بومی دست یافتیم.

\n\n

اقدام به هوایپماربایی در بوشهر نداشتیم

\n\n

وی اسلامی بودن روش‌های یگان حفاظت هواپیمایی را به عنوان یک تفاوت عمده با دیگر کشورها ذکر کرد و ادامه داد: تجهیزات و امکانات ما بومی شده است.

\n\n

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر تاکنون تهدید به هواپیماربایی و شروع به جرم داشته‌ایم ولی اقدام عملی در پروازها نداشته‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که همکاران ما در گیت‌های بازرسی و پروازها کارشان را به خوبی انجام داده‌اند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر