شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
فکرشهر: ‌یک روان شناس گفت: واقعیت این است که کارها بیشتر سمبلیک‌ و نمادین بدون توجه به تأثیرگذاری آن است، درصورتی‌که باید برای شادی و نشاط که مورد تأکید دین اسلام است، برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر، «امیر مهردادی» اظهار کرد: انسان تلفیقی از هیجانات منفی و مثبت است و شادی و نشاط به‌عنوان یک نیاز طبیعی جزئی از هیجانات مثبت و تأثیرگذار انسان به‌حساب می‌آید که باید به روش‌هایی صحیح به آن پاسخ داده شود.
کد خبر: ۱۷۸۸۹
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: ‌یک روان شناس گفت: واقعیت این است که کارها بیشتر سمبلیک‌ و نمادین بدون توجه به تأثیرگذاری آن است، درصورتی‌که باید برای شادی و نشاط که مورد تأکید دین اسلام است، برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، «امیر مهردادی» اظهار کرد: انسان تلفیقی از هیجانات منفی و مثبت است و شادی و نشاط به‌عنوان یک نیاز طبیعی جزئی از هیجانات مثبت و تأثیرگذار انسان به‌حساب می‌آید که باید به روش‌هایی صحیح به آن پاسخ داده شود.

\n\n

این روان‌شناس با بیان این‌که شادی یک احساس رضایت‌مندی است که فرد نسبت به خود، خانواده و اجتماع دارد و موجب سلامت روح و روان می‌شود، ادامه داد: شادی و نشاط به لحاظ فردی و اجتماعی قابل‌ بررسی است به این دلیل که ابتدا باید رضایت‌مندی در خود فرد ایجاد شود تا به‌نحو صحیحی به جامعه انتقال پیدا کند و برای افسرده کردن یک مجموعه یک نفر کافی است.

\n\n

وی افزود: جامعه‌ای که شاد نباشد، انگیزه‌ای برای فعالیت ندارد، بنابراین باید بحث شادی و نشاط از فرد و خانواده شروع کرد تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

\n\n

مهردادی با بیان اینکه اعیاد بسیار مبارکی همچون میلاد پیامبر و امامان معصوم در ایران گرامی داشته می‌شود و چه‌بهتر که در روزهای بیشتری قبل و بعد از اعیاد به این برنامه‌ها پرداخته شود؟ تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته از اشتباه خانواده و اجتماع در این رابطه حکایت می‌کند، اما این‌که چرا بچه‌ها غمگین هستند نیز پاسخ داده شده و اینکه محل زندگی و تحصیل فرزندان ما شادی‌افزا نیست، معلول این است که امکاناتی برای ترغیب بچه‌ها به‌سوی ورزش وجود دارد؟

\n\n

وی با طرح این سوال که آیا فضاهایی وجود دارد که بچه‌ها انرژی منفی خود را تخلیه کنند؟ خاطرنشان کرد: باوجود فعالیت‌های انجام‌شده واقعیت این است که کارها بیشتر سمبلیک‌ و نمادین بدون توجه به تأثیرگذاری آن است، درصورتی‌که باید برای شادی و نشاط که مورد تأکید دین اسلام است، برنامه‌ریزی وجود داشته باشد و برای اجرایی کردن آن تمام دستگاه‌ها را وارد میدان کرد، چون شادی امری نیست که فقط یک ارگان متولی آن باشد.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست همه‌ی کارها و به‌ویژه فراهم کردن زمینه‌های شادی در جامعه توسط دولت انجام شود، بلکه باید در تحقق این امر سازمان‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های مذهبی و نهادهای دیگر برنامه‌ریزی کنند.

\n\n

این روان‌شناس با تأکید بر این‌که شادی و نشاط جایگاه بالایی در سلامت روان و جسمانی فرد دارد، ادامه داد: نشاط علاوه‌بر افزایش طول عمر انسان موجب افزایش ارتباط اجتماعی بین افراد می‌شود همچنین بر وضعیت شغلی، تحصیلی و سایر روابط افراد تأثیر مطلوب بر جا می‌گذارد بنابراین نیاز است در جهت ایجاد نشاط عوامل مورد نیاز مثل قطعه‌های پازل کنار هم چیده شد.

\n\n

*ایسنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر