جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ارزیابی پرونده خسارت دیدگان صنعت پرورش میگو در این استان در مراحل پایانی قرار دارد.\nبه گزارش فکرشهر، ابوالفضل جوادیان درگفت وگو با ایرنا افزود: میزان غرامت تعیین شده برای پرورش دهندگان میگو که باید از سوی صندوق بیمه بخش کشاورزی پرداخت شود 80 تا 90 میلیارد ریال است که با برطرف شدن مشکل محدودیت منابع پرداخت می شود.\nوی اضافه کرد: مزرعه های پرورش میگو با احراز سلامت مزرعه ها از سوی سازمان دامپزشکی کشور و استان بیمه می شود و برای بیمه کردن آنها محدودیتی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۴۳۹
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵

فکرشهر: عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ارزیابی پرونده خسارت دیدگان صنعت پرورش میگو در این استان در مراحل پایانی قرار دارد.
\nبه گزارش فکرشهر، ابوالفضل جوادیان درگفت وگو با ایرنا افزود: میزان غرامت تعیین شده برای پرورش دهندگان میگو که باید از سوی صندوق بیمه بخش کشاورزی پرداخت شود 80 تا 90 میلیارد ریال است که با برطرف شدن مشکل محدودیت منابع پرداخت می شود.
\nوی اضافه کرد: مزرعه های پرورش میگو با احراز سلامت مزرعه ها از سوی سازمان دامپزشکی کشور و استان بیمه می شود و برای بیمه کردن آنها محدودیتی وجود ندارد.
\nجوادیان گفت: در 10 سال گذشته بیش از 11 برابر حق بیمه دریافتی از صاحبان مزرعه های پرورش میگو در استان بوشهرغرامت از سوی صندوق بیمه بخش کشاورزی پرداخت شده است.
\nوی یادآور شد: کل حق بیمه ای که در 10 سال گذشته از سوی پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر پرداخت شده 9 میلیارد ریال است این درحالی است که در این مدت 100 میلیارد ریال غرامت به این بخش پرداخت شده است.
\nجوادیان گفت: با پایان ارزیابی ها و تکمیل پرونده های خسارت پرورش دهندگان میگو و تامین اعتبار غرامت خسارنت دیدگان این بخش در استان بوشهر پرداخت می شود.
\nعضو هیات مدیره صندوق بخش کشاورزی کشور افزود: پارسال تعهد این صندوق 12هزار میلیارد ریال بود که از این میزان با وجود همه مشکلات اعتباری دولت، زمان بیمه گری و ارزیابی ها 9 هزار میلیارد ریال معادل 74.5درصد پرداخت شده است.
\nوی یادآور شد: در زمان حاضر صندوق بیمه بخش کشاورزی کشور 3300 میلیاردریال از مجموع تعهدات سال 94 به کشاورزان بدهکار است که براساس پیگیریها تلاش می شود که این بدهی پرداخت شود.
\nجوادیان افزود: براساس برنامه ریزی دولت در قانون برنامه پنجم توسعه باید 50 درصد ظرفیت تولید کشور بیمه شود که در زمان حاضر 38 تا 40 درصد این ظرفیت اجرا شده و تلاش می شود در سال پایانی برنامه و آغاز برنامه ششم دولت با تامین منابع بتواند به هدف پوشش بیمه خود برسد.
\nوی بیان کرد: در سال 95، دولت و مجلس در قالب تبصره 13 قانون بودجه سالجاری 13 هزار و 500 میلیارد ریال بابت حق بیمه سهم دولت بعنوان یارانه به صندوق بیمه کشاورزی تخصیص دهند.
\nجوادیان با اشاره به رشد قابل توجه سهم دولت در سالجاری افزود: محل تامین این منابع از ماده 10 و12 قانون مدیریت بحران است که امیدواریم دولت امکان تامین منابع در تخصیص های بعدی را داشته باشد تا بتوانیم برنامه بیمه ای خود را در این چارچوب عملیاتی کنیم.
\nوی با بیان اینکه وضعیت ریسک و خسارت محصولات و مناطق مختلف متفاوت است گفت: 153محصول و فعالیت در همه زیربخشهای کشاورزی زیر پوشش بیمه است که در زمان حاضر 85 تا 90 درصد محصولاتی که در چرخه تولید کشت می شوند بیمه پذیری آنها اعلام شده است. 
\nجوادیان بیان کرد: در باغات 65درصد خسارت پرداختی مربوط به سرمای بهاره و یخبندان، درمحصول خرما بیشترین خسارت مربوط به خطر خشکیدگی خوشه خرما، در زراعت بیشترین خسارت پرداختی مربوط به خشکسالی و در بخش دام، طیور و آبزیان خسارتها مربوط به بیماریهای عمومی و قرنطینه ای است.
\nوی اظهارکرد: هر محصولی که کشاورزان متقاضی بیمه آن باشند و مسئولان بخش کشاورزی بعنوان حمایت کنندگان آن را تائید کنند برنامه بیمه پذیری آن بعنوان محصول جدید اعلام می شود و محدودیتی برای بیمه نداریم.
\nجوادیان گفت: در سال های اخیر با توجه به اینکه یارانه دولت به بیمه بخش کشاورزی با مشکل مواجه شده است طبیعی است که در این قسمت سیاست انبساطی نداریم ولی بعنوان عامل محدود کننده نیز نیست. 
\nوی درباره باغات نخیلات در استان بوشهر افزود:50 درصد سطح زیر کشت نخیلات بیمه شده و 100 تا 120 میلیارد ریال غرامت مشمول آنان شده که بزودی پرداخت می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر