شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: ابوالفتحی ادامه داد: هدف نهایی سازمان از طرح برنامه این است که هر خانه یک امدادگر و یا یک همیار آتش نشانی داشته باشد تا در مواقع بروز حادثه با آموزش هایی که از طریق نیروهای آتش نشانی دریافت کرده اند، بتوانند...
کد خبر: ۲۸۴۳۲
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: با حضور مدیرعامل و عوامل آتش نشانی برازجان و تعدادی از دانش آموزان پیش دبستانی قاصدک و مدرسه ابتدایی نصر بنداروز، مانور ایمنی و آتش نشانی همراه با آموزش در این روستا برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بهروز ابوالفتحی، مدیر عامل آتش نشانی برازجان پیرامون هدف برگزاری این مانور آموزشی گفت: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی و پیشگری که علت  90%حوادث، خطاهای انسانی است، سازمان آتش نشانی بر آن شد تا آموزش ایمنی و پیشگری را از مقطع مهدکودک تا بزرگسالان در برنامه ی خود قرار دهد.

\n\n

وی ادامه داد: هدف نهایی سازمان از طرح برنامه این است که هر خانه یک امدادگر و یا یک همیار آتش نشانی داشته باشد تا در مواقع بروز حادثه  با آموزش هایی که از طریق نیروهای آتش نشانی دریافت کرده اند، بتوانند در جهت کنترل حادثه قدم بردارند.

\n\n

ابوالفتحی افزود: استان بوشهر  یکی از استان های حادثه خیز است و شهرستان دشتستان نیز از این قاعده مسثتنی نیست و حوادث کوهستان، چاه، ارتفاعات و غیره زیاد رخ می دهد. 

\n\n

مدیرعامل آتش نشانی برازجان در پاسخ به این که چرا چنین آموزش ها و مانور هایی در روستاها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: زمانی که در روستاها حادثه ای رخ می دهد و از آن لحظه که تماس با مرکز آتش نشانی گرفته می شود، به دلیل دوری راه ممکن است آتش نشانی نتواد در لحظه ی طلایی یعنی پنج دقیقه خود را به محل حادثه برساند.

\n\n

ابوالفتحی ادامه داد: به همین دلیل چنین آموزش ها و مانور هایی به کودکان و خانواده هایشان باعث می شود در این لحظات از گسترش حادثه و آتش جلوگیری کنند تا نیروهای آتش نشانی برسند و حادثه را کاملا کنترل و ازبین ببرند.

\n\n

خانم شهریاری زاده مدیر پیش دبستانی قاصد بنداروز نیز در مورد آموزش و مانور آتش نشانی به کودکان گفت: هدف اصلی ما پیشرفت علمی و عملی کودکان در روستا بود تا با فرهنگ ایمنی و سازمان  آتش نشانی آشنایی بیشتری پیدا کرده  و از خطراتی که ممکن است بچه ها و خانواده هایشان را تهدید کند، آگاهی یابند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر