جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۵۴
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: کارگاه ازدواج سالم با هدف انتخاب آگاهانه شریک زندگی و ازدواج با حضور جوانان در مرکز مشاوره قبل از ازدواج برگزار شد. 

این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی جوانان با مقوله ازدواج وپیشگیری از مشکلات احتمالی که  بدنبال انتخاب نا صحیح به وجود می آید ، می تواند راهنمای بسیار موثری در خصوص انتخاب آگاهانه شریک زندگی وازدواج باشد .

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ، مهندس حسین دلخواه در مورد اهمیت برنامه های جوانان در طرح تحول سلامت و نقش ازدواج جوانان در ارتقاء رویکرد سیاست های جمعیتی سخنا نی را بیان کرد.

کارشناس روانشناسی و مددکار اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان دشتستان ،خانم نیکجو معیارها و مراحل انتخاب همسر و همچنین اهمیت دوران آشنایی و نقش آندر انتخاب آگاهانه مباحثی را بیان کرد.

وی همچنین گفت: معیارها ی انتخاب همسر در بسیاری از موارد میتواند  در ازدواج موفق و دوام زندگی  تاثیر گذار باشد.

 خانم نیکجو همچنین افزود: جوانان باید قبل از تشکیل خانواده با مهارتهای زندگی ونقش آن در زندگی زناشویی  آشنا شوند  که این  مهارتها شامل مهارت ارتباطی ، ابراز صمیمیت ، مهارت حل اختلاف وتصمیم گیری واراده می باشد و اگر زوجین هر کدام از این مهارتها را به خوبی کسب کنند در صورت بوجود آوردن هر مشکلی در زندگی قادر به حل آن خواهند بود واز بروز اختلافات  وجدل پیشگیری خواهد شد   .

گفتنی است در این کارگاه آموزشی معاون بهداشتی و کارشناس واحد سلامت نوجوانان ،جوانان و مدارس ،مددکار اجتماعی نیروی انتظامی و تعدادی از جوانان حضور داشتند.  

باید یاد آور شد، طرح ازدواج سالم از برنامه های تحول سلامت می باشد  و به مدت سه سال است که برای گروه هدف که جوانان می باشند، اجرا میشود .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر