جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۴۴۱
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر گفت: در جریان سیل اخیر، 300 راس دام عشایر در استان بوشهر تلف شده است.

به گزارش فکرشهر، فرهمند آقایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در شهرستان دشتی که دومین شهرستان عشایری استان بوشهر به شمار می‌رود خانواده‌های عشایری در نقاط مختلف شهرستان مستقر هستند و بر اثر بارندگی اخیر متاسفانه تعدادی چادرهای آنها دچار پارگی شد و این باعث شد تا با مشکلاتی روبرو شوند.

وی افزود: در برخی از چادرهای عشایر شاهد آب‌گرفتگی مختصری بودیم که همین میزان آبگرفتگی نیز گرفتاری‌هایی برای آنان ایجاد کرد.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر یادآور شد: با اطلاع‌رسانی به موقع، در بخش عشایر هیچ‌گونه تلافات جانی نداشتیم اما بیشترین خسارتی که به بخش عشایری وارد شد جاده‌ها و راه دسترسی عشایر بود.

آقایی یادآور شد: حدود 600  کیلومتر از جاده‌های عشایری در استان بوشهر به میزان 4 میلیارد رالو دچار خسارت شدند که 250 کیلومتر آن با یک میلیارد و 160 میلیون راله آن در شهرستان دشتی است.

وی اضافه کرد: برخی از نقاط بازگشایی انجام شد و در چهار نقطه نیز ظرف سه تا چهار روز آینده به شکل کامل بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر تصریح کرد: در سیل اخیر 300 راس دام عشایر تلف شدند که بعضی از آنها بیمه هستند اما برای جبران خسارت به عشایری که دام‌هایشان بیمه نیستند به دنبال گرفتن تسهیلات ارزان قیمت ‌برای آنها هستیم تا بتوانیم بخشی از خسارات آنها را جبران کنیم.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر