جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۹۴۶
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: مسئول مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یازدهمین اهدای عضو استان بوشهر در روزهای پایانی سال جاری با اقدام خداپسندانه خانواده سعید سالاری صورت گرفت.

پیوند اعضا عمل جراجی بوشهر

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا باقری اظهار داشت: سه عضو از اعضای بدن سعید سالاری جوان ۲۴ ساله دشتستانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده‌اش به بیماران نیازمند به پیوند عضو اهدا شد.

وی تصریح کرد: برداشت اعضای اهدایی بدن این جوان که در بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان بستری بود، پس از تشخیص متخصصان مبنی بر مرگ مغزی با رضایت خانواده‌اش صورت گرفت.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تیم پزشکی و جراحان بیمارستان شیراز در عمل برداشت ۲ کلیه و کبد این بیمار را در بیمارستان شهید گنجی برازجان از بدن این بیمار خارج و برای پیوند به شیراز منتقل شد.

باقری خاطرنشان کرد: کبد زنده‌یاد سالاری به خانمی ۱۷ ساله و دو کلیه وی به آقایی ۲۷ ساله و خانمی ۴۵ ساله با موفقیت پیوند زده شد تا در آستانه نوروز این اقدام خداپسندانه موجب نجات جان سه هم‌وطن شود.

دبیر شورای خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر نیز به‌اتفاق نماینده مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با شرکت در مراسم ختم مرحوم سالاری و قرائت پیام تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از اقدام خداپسندانه این خانواده تجلیل کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر