جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۶۴۸
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: 12 سد کوچک و بزرگ به منظور مدیریت سیلابهای فصلی این استان در دولت دوازدهم مطالعه و اجرا می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شاپور رجایی افزود: این 12 سد می توانند حجمی معادل 200 میلیون متر مکعب آب را ذخیره و ساماندهی کنند.

وی اظهار کرد: این سدها علاوه بر چهار سد دالکی، دشت پلنگ، باغان و خائیز است که عملیات ساخت آنها در دست اجراست.

رجایی بیان کرد: با آغاز فاز مطالعاتی این 12 سد، در مجموع 17 سد کوچک و بزرگ دراستان بوشهر در دست بهره برداری، ساخت و مطالعه است که این سدها وظیفه مدیریت و ساماندهی حجمی معادل یک میلیارد و 365 میلیون متر مکعب از سیلاب های فصلی استان بوشهر را به عهده خواهند داشت. 

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده از مجموع روان آبهای ورودی و داخلی استان بوشهر، حجمی معادل یک میلیارد و 365 میلیون متر مکعب آب باید ذخیره و استفاده شود و مابقی آن به استناد قوانین و مقررات بالادستی، موظفیم به دریا و رودخانه های پایین دست برگردانده و برای حقابه های محیط زیستی تالاب ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هزینه احداث چهار سد دالکی، دشت پلنگ، باغان و خائیز به قیمت کنونی، نزدیک به هشت هزار و 500 میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: هدف از ساخت این سدها، کنترل روان آبهای مخرب فصلی و کاهش خسارت سیلاب های خروشان و سهمگین پاییزو زمستان و بهره برداری بموقع از این جریانها برای جبران کمبود آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی است.

رجایی با اشاره به نگاه جدی دولت تدبیر و امید در بخش آب، افزود: امیدواریم با تامین اعتبار بموقع در بازه زمانی چهار سال، مراحل اجرایی این سدها پایان و بهره برداری از آنها آغاز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر