جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۳۶۷
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به برگزاری طرح جهادی آموزشی امید اجتماعی گفت: فعالیت‌های نخبگانی و اقدامات بنیاد ملی نخبگان به سطح مناطق کمتر برخوردار و روستاها گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رضا آذین صبح شنبه در نشست هماهنگی برگزاری طرح جهادی آموزشی امید اجتماعی در شهرستان دشتستان با تشکر از اهتمام فرمانداری و مسئولین شهرستان برای برگزاری اردوی جهادی آموزشی امید اجتماعی اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه آموزش به دانش آموزان روستایی تعریف شده است که از بعضی فرصت‌ها و امکانات آموزش محروم هستند.

وی اضافه کرد: امکانات و ظرفیت هایی در شهرستان و استان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی مناسب از این امکانات در اجرای طرح استفاده بهینه نمود به نحوی که دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار از این امکانات بهره مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: فرزندان ما به سرعت بزرگ می‌شوند و فرصت‌ها آنقدر کوتاه است که یک غفلت کوچک بر زندگی فرزندانمان تأثیر می‌گذارد.

آذین بیان کرد: در طرح آموزشی امید، دستگاه های اجرایی و نهادهای علمی استان به کمک آموزش و پرورش می آیند تا در روستاهای استان عدالت آموزشی برقرار شود و ما امیدواریم در یک بازه زمانی ۴ ساله نتایج مثبت این طرح را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه طرح آموزشی امید برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ و با همکاری فرمانداری شهرستان بوشهر در استان برگزار شد، خاطرنشان ساخت: این طرح از ابتدای سال تحصیلی هر دو هفته یکبار در روزهای پنجشنبه در مرکز استان برگزار شد که در سال اول حدود ۱۰۰ دانش آموز و سال گذشته نیز بیش از ۲۳۰ دانش آموز مناطق محروم تحت آموزش اساتید و نخبگان مطرح استان قرار گرفتند.

آذین با اشاره به اینکه باید با اشتراک ظرفیت‌ها به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم گفت: دغدغه نظام و رئیس جمهور این است که فعالیت‌های نخبگانی و اقدامات بنیاد ملی نخبگان به سطح مناطق کمتر برخوردار و روستاها گسترش پیدا کند، در این طرح هدف ما این است که ماندگاری نیروی انسانی مستعد و فرهیخته در روستا تثبیت شود و همین استعدادها در آینده گره از مشکلات روستا باز کنند.

این طرح از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به میزبانی شهر برازجان و با همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه ریاضیات، آموزش و پروش، فرمانداری و بخشداری، مرکز رشد، دانشگاه علوم پزشکی، پژوهش سرای دانش آموزی متقین، کانون امام خمینی(ره) و شهرداری برازجان در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر