شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۳۲۴
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: امسال 18پایگاه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی درمناطق و شهرستانهای این استان راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علیرضا ریزی افزود: این پایگاهها از19 تا 23 مرداد جاری در سراسر استان بوشهر فعال هستند و در صورت تمدید زمان انتخاب رشته توسط سازمان سنجش امکان تمدید مهلت فعالیت این پایگاهها تا 26 مرداد وجود دارد.

وی از داوطلبان و اولیای آنها خواست در روزهای اول مهلت انتخاب رشته در این پایگاهها حاضر شوند و دانش آموزان انتخاب رشته را به روز آخر موکول نکنند.

ریزی اضافه کرد: امسال 72 مشاور و 54 نفر عوامل اجرایی آموزش دیده و مجرب در پایگاههای انتخاب رشته استان بوشهر کار انتخاب رشته داوطلبان را انجام می دهند.

وی بیان کرد: در این پایگاهها مشاوران با استفاده از نرم افزارهای فرهیختگان شریف به انتخاب رشته برای داوطلبان می پردازند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مشاوران با توجه به این نرم افزار و رتبه دانش آموزان در کنکور سراسری مکان احتمالی قبولی دانش آموزان را می توانند پیش بینی کنند

به همین دلیل آشنایی دانش آموزان قبل از انتخاب رشته با رشته ها و دانشگاهها براساس استعداد، علایق و اولویت انتخاب دانشگاههای مادر ضروری است.

ریزی، با اشاره به اینکه یک جلسه مشاوره فردی یا گروهی رایگان برای دانش آموزان انجام می شود یادآور شد: با توجه به اینکه امکان جابه جایی در دانشگاههای پذیرفته شده بعد از قبولی وجود ندارد به همین دلیل

دانش آموزان و والدین آنها نسبت به انتخاب خود حساسیت بیشتری نشان دهند زیرا با این انتخاب سرنوشت فرزندانشان رقم می خورد.

وی یادآور شد: تعرفه انتخاب رشته در شهرستانهای بوشهر و دشتستان 500هزار ریال و سایر شهرستانها و مناطق استان 400 هزار ریال تعیین شده که در ستاد کنکور استان تصویب و اجرا می شود.

ریزی اظهار کرد: پرداخت تعرفه انتخاب رشته برای خانواده فرهنگیان با 50 درصد تخفیف پیش بینی شده است و در موارد خاص کمیته کنکور شهرستانها در مورد میزان تعرفه تصمیم گیری می کند.

وی گفت: انتخاب رشته دانشگاهی یعنی انتخاب رشته شغلی، باتوجه به اهمیت آن توصیه می شود دانش آموزان و اولیا برای انتخاب رشته مطلوب و مورد اطمینان به پایگاههای دارای مجوز و مورد تائید آموزش و پرورش مراجعه کنند.

ریزی اظهار کرد: دانش آموزان رشته های تحصیلی و دانشگاهها را براساس علاقه و رتبه خود اولویت بندی کنند و اولیا نیز نسبت به ایجاد آرامش و تقویت روحیه فرزندان خود توجه و علاقه مندی آنان را به رشته های تحصیلی مد نظر قرار داده و از گزینه اجبار بپرهیزند.

وی گفت: دانش آموزان نگاهی واقع بینانه و ایده آل در انتخاب رشته داشته و با در نظر گرفتن توانمندی های خود با مشورت گرفتن از مشاور و والدین دست به انتخاب رشته مطلوب و مناسب بزنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر