شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در این بازدید، نماینده سازمان بهداشت جهانی، مدیر کل دفتر گسترش شبکه وزارت بهداشت، معاون قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت بهداشت و نماینده دفتر روابط بین الملل وزارت حضور داشتند...
کد خبر: ۳۶۸۱۹
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۸

فکرشهر: نماینده سازمان بهداشت جهانی از روند برنامه طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده شهرستان دشتستان بازدید کرد.

به گزارش فکرشهر، نماینده سازمان بهداشت جهانی( WHO) درمنطقه، به همراه مدیران ارشد وزارت بهداشت و درمان و مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برنامه بهداشتی و روند اجرای طرح تحول نظام سلامت و نظام ارجاع در شهرستان دشتستان بازدید کردند. 

دکتر ثمین صدیقی با سفر به استان بوشهر، از مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین و خانه بهداشت چاه خانی، کلینیک بهداشت دهان و دندان و آموزشگاه بهورزی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بازدید کرد.

وی و هیات همراه،  از واحد های مختلف ارائه خدمات و برنامه های بهداشتی  و درمانی نظیر روند اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی و سیستم ارجاع، واحد دندانپزشکی، بهبود تغذیه و سلامت روان، مراقبین سلامت، برنامه های بهداشت محیط و حرفه ای  بازدید نمود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، با ابراز رضایت از روند ارائه خدمات و اقدامات انجام شده در بخش بهداشت از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تشکر و قدردانی نمود و گفت: به‌عنوان نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران علاقه‌مند به همکاری با ایران برای پیشبرد برنامه‌های بهداشتی به‌ویژه در زمینه اجرای سیستم ارجاع در این کشور هستیم. 

دکتر ثمین صدیقی افزود: در اجرای طرح تحول سلامت کارهای بزرگی ازجمله تبدیل مراکز بهداشتی به مراکز جامع خدمات، افزایش شمار نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات بهداشتی در شهرستان دشتستان انجام‌شده که بیانگر انجام کارهای مثبت در بخش خدمات بهداشتی در مناطق مختلف کشور است.

وی اظهار کرد: حضور متخصصان تغذیه، بهداشت روان و محیط به‌صورت حرفه‌ای در کنار هم در مراکز ارجاع برای کنترل، نظارت و ارزیابی کل منطقه در کنار ارائه خدمات مختلف ازجمله برجستگی‌های این مراکز است.

دکتر ثمین صدیقی یادآور شد: ایران در ارایه خدمات اولیه به بیماران جزو کشورهای پیشرفته است ولی انتظارمی رود غیر از پیشگیری، ترویج سلامتی و مراقبت، یک سری خدمات بالینی سطح 2 نیز ارایه شود.
نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ایران با اشاره به وعده وزیر بهداشت و درمان ایران درباره تکمیل خدمات سطح 1، 2 و 3 و سیستم ارجاع در مدت 3 تا 4 سال آینده گفت: وجود ارتباط بین خدمات سطح 1، 2 و 3 برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: شهرستان دشتستان با توجه به ارزیابی و پایش‌های انجام شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در اجرای طرح تحول نظام سلامت پیشرو بوده و تاکنون برای  241256 نفر، پرونده الکترونیک تشکیل شده که این تعداد، شامل شهروندان ایرانی و اتباع غیر ایرانی می شود.

دکتر حسین دارابی افزود: از ابتدای این  طرح ، 15063 نفر شهروندان ایرانی و 4354 نفر از اتباع خارجی که اغلب از افاغنه هستند، حداقل یکبار مراقبت های بهداشتی و درمانی را دریافت نموده اند و تمامی خدمات ارائه شده به این افراد رایگان می باشد. 

به نوشته ی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، در این بازدید، نماینده سازمان بهداشت جهانی، مدیر کل دفتر گسترش شبکه وزارت بهداشت، معاون قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت بهداشت و نماینده دفتر روابط بین الملل وزارت حضور داشتند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر