جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدا اعضای پیکر جوان 32 ساله گناوه‌ای سه هم‌وطن نیازمند به پیوند اعضا به زندگی بازگشتند...
کد خبر: ۳۶۸۵۵
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: رییس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدا اعضای پیکر جوان 32 ساله گناوه‌ای سه هم‌وطن نیازمند به پیوند اعضا به زندگی بازگشتند.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری در رابطه با انجام هفتمین عمل اهدای عضو سال جاری در استان بوشهر گفت: به دنبال بروز ضایعه مغزی احمد دیراوی جوان 32 ساله گناوه‌ای و بستری شدن در بیمارستان امیرالمؤمنین ( ع) گناوه پس از انجام معاینات
تخصصی، مرگ مغزی وی به تأیید تیم ویژه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رسید.

باقری با اشاره به اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه خانواده دیراوی در اعلام رضایت به اهدای اعضا، افزود: پیکر آن زنده‌یاد با یک دستگاه آمبولانس ویژه ICU به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انتقال داده شد تا توسط تیم جراحی اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو کلیه و کبد وی برای پیوند به بیماران نیازمند برداشت شود.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین ( ع) گناوه نیز با اشاره به نجات جان بیماران نیازمند به اهدا عضو توسط بیماران مرگ مغزی گفت: یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا 8 بیمار را نجات دهد و امیدواریم با فرهنگ‌سازی در جامعه شاهد گسترش این سنت حسنه باشیم.

دکتر محمدجواد طاهری انگیزه خانواده زنده‌یاد دیراوی در اهدای اعضای پیکر فرزند خود را چنین بیان کرد: خانواده دیراوی انگیزه خود از این اقدام را زندگی بخشیدن فرزندشان به دیگر هم‌وطنان دانستند و ابراز امیدواری کردند که ثواب این امر حسنه آرامشی برای روح فرزند مرحومشان باشد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵
خدا بیامرزدش
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر