شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در پاسخ به فکرشهر؛
فکرشهر: روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر با صدور بیاینه ای نسبت به شبهات ایجاد شده توسط برخی افراد در شبکه های اجتماعی و سایت‌های خبری جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی به مردم شریف استان بوشهر، توضیحاتی اعلام داشت...
کد خبر: ۳۷۳۳۱
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: پس از درج خبری در فکرشهر مبنی بر بالا بودن مبلغ قبوض برق در شهرستان دشتستان و گلایه های مردم از این بابت، روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر توضیحاتی اعلام داشت.

به گزارش فکرشهر، متن جوابیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان بوشهر با صدور بیاینه ای نسبت به شبهات ایجاد شده توسط برخی افراد در شبکه های اجتماعی و سایت‌های خبری جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی به مردم شریف استان بوشهر، توضیحاتی اعلام داشت.

 بر اساس این گزارش ، از آنجا که موضوع محاسبه میزان برق مصرفی شهروندان علی الخصوص در حوزه مشترکین خانگی در پاره ای از موارد سبب ابهاماتی برای مردم شده به اطلاع می‌رساند شیوه محاسبه میزان مصرف برق بدین شرح است.
 

1) آخرین تغییر نرخ تعرفه مصرفی برق در تاریخ 01/05/95 با تصویب و تایید مجلس شورای اسلامی به دولت و از طرف دولت به وزارت نیرو ابلاغ و به عنوان یک قانون جاری مملکت قابلیت اجرایی داشته و هرگونه تخطئی از آن به منزله عدول از قانون به شمار می رود.

2) در ابتدای سال جاری بر اساس بند ( هـ ) تبصره 6 ماده واحده بودجه سال 1396 نرخ عوارض برق که صرف توسعه و نیرو‌رسانی در مناطق روستایی می گردد از هر کیلووات مصرفی 30 ریال به 50 ریال افزایش یافته است.
 

3) در سال 1396 مطابق بند (ب) تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه کل کشور، محاسبه 9 درصد مالیات ارزش افزوده شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض است.

4) با توجه به مطالب ارائه شده فوق ، تعرفه های برق و شرایط عمومی آنها از تاریخ 01/05/1395 جهت مقایسه نرخ مصرفی مناطق گرمسیری با سایر مناطق کشور بدین شرح است.

جدول تعرفه شماره1-1
این جدول میزان محاسبه برقی مصرفی سه ماه فصل سرد سال که از اول دیماه آغاز و در 29 اسفندماه به پایان می رسد مشخص کرده است..

جدول 1-5
در این جدول میزان محاسبه برقی مصرفی نه ماه سال که از اول فروردین آغاز و تا آخر آذرماه به پایان می رسد مشخص کرده است.

توضیح : در جدول شماره 1-5 دولت به وزارت نیرو اجازه داده  تا بالاترین نرخ سوبسید دولتی در قالب یارانه مصرف که تعیین کننده نرخ تخفیفی مصرف است را به استان های گرمسیری از جمله بوشهر، خوزستان، هرمزگان و شهرستان های چابهار، کنارک و دهلران را ارائه دهد.


   

راهکارهای مدیریت مصرف جهت کاهش هزینه های برق مصرفی
1) باتوجه به این که پیک مصرف شبانه روزی در ساعات 13 الی 17 و 20 الی 24 است ، استفاده از وسائل پرمصرف و غیرضروری مانند جاروبرقی، اطو ، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تاثیر فراوانی بر افزایش میزان برق و بالا رفتن هزینه‌ها دارد. طبیعی است استفاده از این وسایل در ساعات غیر پیک و روزهای تعطیل در کاهش هزینه برقی مصرفی موثر است.
 

2) بخش عمده ای از برق مصرفی مشترکین به استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولرهای گازی بر می گردد که برای بهینـــه سازی مصرف و کاهش هزینه ها، بهتر است ترموستات این کولرها بین 23 الی 26 درجه تنظیم شود و زمینه سرویس کامل و به موقع کولرهای گازی نیز فراهم شود که این شاخص نیز بر میزان مصرف و کاهش هزینه ها تاثیرگذار است.
 

3) وجود سایه بان بر روی کولرهای گازی نقش به سزایی در افزایش عمر کولر، راندمان مصرف، تهویه مطبوع و کاهش هزینــه های برق دارد.
 

4) استفاده از لامپ‌های رشته ای به شدت سبب افزایش میزان برق مصرفی شده که خود را در میزان ریالی قبوض برق نشان می دهد که پیشنهاد می شود از لامپ های LED  و کم مصرف که نقش تعیین کننده ای در کاهش هزینه برق، کاهش تولید میزان گرما، دارای عمر طولانی تر و نور مناسب و بهتری هستند، استفاده شود.
 

5) در هنگام خرید وسایل برقی به وجود علامت استاندارد و همچنین برچسب مصرف انرژی بر روی آنها توجه شود و بهتر است از دستگاه هایی با برچسب  A و B  استفاده گردد که برق کمتری مصرف می‌کنند.
 

6) در موقع خروج از منزل و محل کار، کولر، چراغ ها و دیگر لوازم برقی غیرضروری را خاموش کنیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر