شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پیامی به شهروندان در مورد طب اسلامی هشدار داد و با تاکید بر این که چیزی به نام «طب اسلامی» نداریم، از مردم استان درخواست نمود که مراقب باشند...
کد خبر: ۳۷۷۴۹
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پیامی به شهروندان در مورد طب اسلامی هشدار داد و با تاکید بر این که چیزی به نام «طب اسلامی» نداریم، از مردم استان درخواست نمود که مراقب باشند.

به گزارش فکرشهر، در متن این پیام آمده است:

با سلام خدمت هم استانی‌های گرامی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، با توجه به مشاهده مواردی از تبلیغات غیرمجاز در حوزه سلامت به‌ویژه تبلیغات مندرج در بنر فوق لازم است نکات زیر به اطلاع عموم رسانده شود.

1. عنوان طب اسلامی طبق نظر صاحب‌نظران و علما ازجمله آیت‌الله فاطمی نیا، واژه‌ای مجعول است و پشتوانه علمی و تاریخی ندارد.

2. درمان بیماری‌ها نیازمند دانش و تبحر خاص خود بوده و بر اساس قوانین موجود صرفاً پزشکان مجاز به انجام اقدامات درمانی می‌باشند و هیچ فرد دیگری در هر کسوت و لباسی مجاز به ویزیت و درمان بیماران نمی‌باشد.

3. درمان از طریق طب ایرانی (سنتی سابق) صرفاً توسط پزشکان متخصص طب سنتی مجاز است و این پزشکان پس از طی دوره هفت‌ساله طب عمومی، به مدت چهار سال در دانشگاه‌ها در رشته طب سنتی تحصیل می‌کنند.

4. بسیاری از مداخله کنندگان در حوزه پزشکی، من‌جمله فرد ذکرشده در آگهی فوق، فاقد مجوزهای لازم می‌باشند و حتی فعالیت‌های آیت‌الله ذکرشده در بنر فوق نیز از سوی اداره نظارت وزارت بهداشت غیرقانونی اعلام گردیده و نامبرده در کل کشور حق انجام هیچ‌گونه اقدام درمانی ندارند.

5. با توجه به عدم اطلاع بسیاری از مدعیان طب اسلامی از کارکرد بدن، بیماری‌ها، داروها و به‌منظور پیشگیری از بروز عوارض و رخدادهای غیرقابل‌جبران، پیشنهاد می‌شود دوستان گرامی جهت درمان بیماران خود صرفاً به درمانگاه‌ها، مراکز و مطب‌های قانونی و معتبر مراجعه نمایند.
متأسفانه مکرراً موارد بسیاری از ادعاهای کذب، فریبکاری، سودجویی، سوءاستفاده از احساسات پاک و دینی شهروندان و ایجاد عوارض جبران‌ناپذیر برای بیماران از سوی این افراد مشاهده می‌شود که لازم است هم‌وطنان گرامی در این زمینه اطلاع داشته باشند.

سلامتی همه شهروندان گرامی را در این ایام عزیز از درگاه حضرت حق مسالت داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر