شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار جدید بوشهر رسما معرفی شد؛
همه ی سخنان و لحظات تکان دهنده ی استاندار سابق و 3 درخواست وی از مردم و مسوولین استان/ ما به حمایت بدون مطالبه اعتقادی نداریم/ همه ی تذکرات و درخواست های نمایندگان از استاندار/ دو دلیل برای سخت شدن وظایف استاندار/ از همه ی ظرفیت های استان استفاده کنید/ باید ها و نبایدهای انتخاب مدیران/ حل مشکل 11 درصد بیکار استان بوشهر، سخت نیست/ اولویت ما در کشور، اقتصاد است/ تغییر استانداران در راستای تغییر کل عالم هستی است/ گراوند آنچنان از بوشهر تعریف کرد که گفتم ای کاش من هم یک بوشهری بودم...
کد خبر: ۳۸۲۴۱
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: وزیر کشور گفت: آقای گراوند آنچنان از بوشهر تعریف کرد که گفتم ای کاش من هم یک بوشهری بودم.

به گزارش فکرشهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تکریم از مصطفی سالاری و معارفه ی عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار جدید بوشهر، افزود: ظرفیت های فراوان، امکانات خوب، موقعیت بسیار عالی، مردمان خونگرم و صمیمی و متدین و انقلابی همه و همه دست به دست هم می دهند که ان شااله آینده بوشهر، سربلندتر و افتخار آمیزتر باشد.

تغییر استانداران در راستای تغییر کل عالم هستی است

وی ادامه داد: در کل عالم هستی مبنا بر تغیر است، اگر تغیر نباشد تحولی هم رخ نخواهد داد و بر این اساس ما هم تغیرات استانداران را در دستور کار دولت قرار دادیم.

وزیر کشور با اشاره به سال 92 و انتصاب مصطفی سالری به عنوان استاندار بوشهر، اظهارداشت: زمانی که آقای سالاری را استاندار گذاشتیم، ایشان تازه کار بود سابقه ای با استانداری نداشتند ولی انصافا زود و خوب کار را به دست گرفتند و با هماهنگی و همدلی و مشورت ها و حمایت های همه ی مسوولین شهر و با هدایت ها و ارشادهای آیت اله صفایی بوشهری، کار را خوب پیش بردند؛ اگر الان توفیق خدمت در جای بزرگ تر ـ از نظر مسائل و موضوعات ـ را دارند و دولت مجددا به ایشان اعتماد کرد و رای داد، به خاطر این توفیق بوده است. 

وی، پیرامون استاندار جدید بوشهر هم گفت: آقای گراوند از مدیران با سابقه، با تجربه و خوب، اهل تعامل و هماهنگی و مشورت و با کوله باری از ایده ها و نظرات و پیشنهادها ی بسیار خوب هستند و حداقل من در این چهار سال در وزارت کشور، در خدمت ایشان بودم.

وزیر کشور با بیان این که عبدالکریم گراوند با 400 الی 500 فرمانداری که در دولت جابجا شده اند، مصاحبه کرده، افزود: ایشان فرمانداران را انتخاب کرده  وبه ما پیشنهاد کرده و ما چشم بسته امضا کردیم، چون به ایشان اعتماد داریم. مطمئن هستم که با همان هماهنگی و همدلی و با همان همکاری های صمیمانه و صادقانه که محورش ان شااله تقویت دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، در همان مسیر و با همان همکاری ها ان شااله موفق می شوند و ما هم در خدمت ایشان هستیم. 

رحمانی فضلی به وضعیت کشور در سال 92، میزان تورم، رکود، اختلاس ها، تحریم ها، فشارهای بین المللی، و... هم اشاره کرد و  با تشریح وضعیت کشور در سال 96، گفت: با این شرایط، کشور در این چهار سال  طی طریق کرده و الان همه ی ما باور داریم محور توسعه در شرایط کنونی اقتصاد است. البته ما به ابعاد مختلف توسعه واقفیم؛ بحث امنیت، بحث سیاست داخلی، بحث سیاست خارجی، بحث فرهنگی، بحث اجتماعی و...، اینها همه هست و روی همه این ها باید کار شود.

اولویت ما در کشور، اقتصاد است

وی ادامه داد: در بحث سیاست داخلی، نشاط اجتماعی، مشارکت، آزادی های سیاسی و انتخابات پرشور؛ در حوزه ی اجتماعی، ساماندهای اجتماعی؛ در حوزه ی امنیت، تقویت مبانی و محورهای عناصر قدرت ملی؛ در حوزه ی فرهنگی، تقویت باورها و اصول اعتقادی و انقلابی  جزو مسائلی است که همزمان پیش می رود ولی در هر مقطع یک موضوع محوریت پیدا می کند و الان محور توسعه ی ما، بحث اقتصاد است و با نسخه ای که حکیم و طبیب انقلاب برای ما پیچیده، اقتصاد مقاومتی است. 

وزیر کشور اظهارداشت: محور اقتصاد مقاومتی، مردمند و ظرفیت های داخلی این دو محور است؛ مردم توانمندی، امکانات مدیریت و سرمایه دارند و هم ظرفیت های ما بسیار بالاست و دولت مصمم است موضوع  توسعه با محوریت اقتصاد مقاومتی  به پیش رود و استاندار ما باید تمام تلاشش را برای اینکار انجام دهد.

حل مشکل 11 درصد بیکار استان بوشهر، سخت نیست

 رحمانی فضلی با بیان این که در استان بوشهر 11 درصد بیکار داریم که به نسبت جمعیت باید 60 - 50 هزار نفر باشند، افزود: حل این مساله در یک استان کار سختی نیست. با این همه امور زیرساختی و با این همه منابع و فعالیت های نفت و گاز و پترشیمی و کشاورزی به نظر نمی رسد کار خیلی مشکلی باشد، فقط باید یک اجماعی در سطح استانی و در سطح ملی حاصل بشود و هم استاندار، هم نماینده محترم ولی فقیه در استان، هم تولید کنندگان و سرمایه گذاران، هم نمایندگان محترم مجلس و هم دستگاه های اجرایی؛ که محیط اشتغال خوبی که داریم در زیرمجموعه شورای برنامه ریزی بررسی شده و با کمک کمیته اشتغال، مساله 50 هزار اشتغال باید حل شود.

وزیر کشور توضیح داد: همین صنایع زیردستی پتروشیمی را اگر بشود فعال کرد، به راحتی به این تعداد اشتغال می رسیم و محور بعدی که استاندار و مدیران ما باید رعایت کنند، مشی اعتدال است؛ مشی اعتدال را هم عقل تایید می کند و هم تجربه و علم تعین می کند. هیچکس نه اعتقاد و نه اخلاق، نه عزم، نه عقل و افراطی گری را نمی پذیرد؛ بنابراین وقتی تایید همگان هست، باید تلاش کنیم این روش و این روال ادامه پیدا کند و نتیجه بدهد که نتیجه آن وحدت و انسجام می شود همکاری و هماهنگی و نتیجه آن می شود فضای آرام و اخلاقی به دور از تنش و نتیجه نهایی آن خدمت به مردم می شود.

باید ها و نبایدهای انتخاب مدیران

 رحمانی فضلی با اشاره به این که انتخاب مدیران و کارگزاران در حوزه های اجرایی هم باید بر محور اعتدال باشد، افزود: کسانی که می خواهند در دولت همکاری کنند و می خواهند که ما در خدمتشان باشیم، باید به برنامه های دولت که مردم به ان ها رای داده اند و رهبری تنفیذ کرده و مجلس هم تایید کرده، اعتقاد داشته باشند؛ عقل اقتضایش این است که هیچکس مخالف یک برنامه را مسوول آن برنامه نگذارد؛ البته گرایش سیاسی برای ما مهم نیست، اصول گرا باشد یا اصلاح طلب باشد، مستقل باشد یا معتدل؛ ولی باید حتما این ویژگی ها را داشته باشد که به برنامه ها اعتقاد داشته باشد و اجرا کند. 

رحمانی فضلی، حضور مشاور در کنار استانداران را نیز خواستار شد و گفت: در حوزه امنیتی و جذب سرمایه، شرایط کشور نسبت به چهار سال قبل خیلی بهتر شده و اگر این تعاملات را نداشته باشد، قطعا استاندار نمی تواند آن استان را اداره کند؛ همه ی ما وظیفه داریم در این مقطعی که ما مسوولیت داریم، تلاش و کمک کنیم این مسیر سریع تر طی شود.

از همه ی ظرفیت های استان استفاده کنید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: بهره‌مندی استان بوشهر از منابع ملی موجود در استان افزایش یابد.

آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: مدیران مسئول مدیریت و پیشرفت جامعه هستند و مسئولیت بسیار خطیر و تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه نقش مدیران در انقلاب اسلامی ایران بسیار تاریخی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک تحول محدود جغرافیایی و یا منحصر به برهه زمانی خاص نبوده بلکه عمود تاریخی در عرصه های مختلف است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایران اکنون در زمینه علمی دارای پیشرفت خوبی بوده است، بیان کرد: امروز ایران اسلامی پرچمدار آزادی علم در جهان است و توانسته انحصار علم را از کشورهای خاص را بشکند.

وی در واکنش به صحبت های رئیس جمهور  آمریکا، عنوان کرد: آمریکا هیچگاه اینچنین ضعیف نشده است و امروز جهان شاهد برخوردهای غلط و بدور از اخلاق و فرهنگ سیاسی در چهره نماد سیاسی آمریکا است.

صفایی بوشهری با اشاره به موقعیت استراتژی استان بوشهر، افزود: استان بوشهر در زمینه فرهنگی نه تنها معدن تولید فرهنگ است بلکه می‌تواند اشاعه دهنده فرهنگ نیز باشند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه اقتصادی یکی دیگر از ظرفیت‌های عظیمی است که در استان بوشهر وجود دارد چرا که بهترین نوع اقتصاد، اقتصاد کرانه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر هیچ‌گاه برای نظام بار نبود، بلکه باری برای نظام اسلامی ایران بوده است،  افزود: بوشهر می‌تواند به آلبوم توسعه و پیشرفت و توسعه ایران باشد.

وی گفت: پس از انقلاب کارهای خوبی در استان بوشهر انجام شده اما برای رسیدن به جایگاه در خور استان بوشهر نیازمند تلاش مضاعف است.

صفایی بوشهری خطاب به استاندار جدید بوشهر عنوان کرد: باید تلاش شود از همه ظرفیت های استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید بهره‌مندی استان از منابع ملی موجود در استان بوشهر افزایش پیدا کند، بیان کرد: مردم استان بوشهر به منابع موجود در استان منطقه ای نیست و نظام نیز به استان بوشهر نباید منطقه‌ای نگاه کنند.

پله پله بالا آمده ام

استاندار جدید بوشهر نیز گفت: طبیعتا هر کسی در طول خدمت هم نقاط قوت دارد و هم نقاط ضعف دارد.

عبدالکریم گراوند با اشاره به ویژگی خستگی ناپذیری استاندار سابق اظهارداشت: به عنوان کسی که 30 سال خدمت را در وزارت کشور از همان پله پایین که کارشناسی باشد آغاز کرده  و سطوح را پله پله بالا آمده و حداقل با  17-16 استاندار و سرپرست استان در این کشور خدمت کرده می گویم، یکی از استاندارانی که واقعا وقت می گذاشت و تلاش می کرد آقای سالاری بود و این درسی بود برای من و همه ی همکارانم که روی این قضیه وقت بگذارند.

 وی، ویژگی دیگر مصطفی سالاری را احترام به نظرات کارشناسی عنوان کرد و افزود: من به عنوان معاون سیاسی ایشان، امروز اعلام می کنم در حوزه ی کاری اگر اشکالی بوده متعلق به من بوده است.

گراوند ادامه داد: در مسیر خدمتم، قطعا، رهنمودهای ریاست محترم جمهور در جلسه هیات دولت و فرمایشات ارزشمند امروز وزیر کشورمان، رسم العین من برای ادامه ی خدمتم قرار خواهد گرفت.

دو دلیل برای سخت شدن وظایف استاندار

استاندار جدید بوشهر در ادامه گفت: به دو دلیل وظایف من کمی سخت شده است؛ یکی محبت بیش از حد و عنایتی که بزرگان و مردم بوشهر نسبت به من داشتند و دیگری انتظاراتی است که از من دارند.

گراوند توضیح داد: مدت مسوولیت من در بوشهر کوتاه بوده ولی محبت ها بسیار بیشتر و عمیق تر ازا ین مدتی بود که در بین این مردم خدمت کردم؛ واقعا احساس سنگینی بار می کنم؛ بار؛ بار سنگینی است و این محبت ها و صمیمت ها سنگینی بار را بیشتر کرده است و نکته ی دومی که باید از خدای متعال درخواست و تمنا کنم به من کمک کند، بحث انتظاراتی است که مجموعه همکاران در وزارت کشور از من پیدا کردند؛ من کسی هستم که از بخشداری و معاون مدیر کلی و مدیر کلی و 10 تا 12 سال فرمانداری و معاونت سیاسی، در این مقطع افتخار همکاری در وزارت کشور را کسب کرده و این مدت مسوولیت در وزارت کشور، توقع را از من بیشتر کرده است.

استاندار جدید بوشهر خطاب به وزیر کشور ادامه داد: آقای وزیر! من استاندار شده بودم ولی وقتی در وزارت کشور دوستان را می دیدم انگار جنابعالی سه چهار ماه اضافه کار و پاداش پرداخت کرده بودید همکاران در وزارت کشور شاد بودند که یکی از مجموعه وزارت کشور استاندار شده و شاید می توانم ادعا کنم جزو نادرترین استانداران بعد از انقلاب باشم که همه ی پلکان وزارت کشور را پله پله طی کردم؛ اینجاست که کار من سخت شده و انتظار همراهی و کمک از محضر همه ی بزرگواران دارم.

همه ی تعهدات استاندار جدید در مقابل مردم

عبدالکریم گراوند افزود: استان بوشهر، استان مستعدی است و ظرفیت های خاصی دارد و بعضی از ظرفیت ها منحصر به بوشهر است و در جای دیگری از ایران اسلامی ما آن را نداریم. ظرفیت عسلویه و سرمایه گذاری بیش از 70 میلیارد دلار و تا مرز 100 میلیارد دلار، سرمایه بزرگ و عظیمی است و امروزه ما افتخار می کنیم این حجم سرمایه گذاری در استان وجود دارد؛ همچنین دریای ما، کشاورزی ما، معادن ما؛ اینها ظرفیت های عظیم و بزرگی هستند وامروز در پیشگاه خدای متعال و حضور شما و مردم عزیز بوشهر و جمع حاضر، من تعهد می دهم قانونگرایی را سرلوحه خودم قرار دهم و هرکاری بخواهد صورت بگیرد، باید بر مبنای قانون و رعایت قانون و مقررات جمهوری اسلامی باشد.

وی ادامه داد: نکته ی مهمی را که در دستور کارم قرار خواهد گرفت، تعامل با همه ی بزرگواران، اعضا گروها و سازمان اندیشه در حوزه های مختلف، بزرگان روحانیت، امامان جمعه عزیز و بزرگوار، نماینده معزز ولی فقیه در استان، روحانیت بزرگوار و نماینده عزیز ما در مجلس خبرگان رهبری در دستور کارم است.

استاندار جدید افزود: بنای من بر این است که فضای آرامی را برای استان فراهم کنم چرا که در سایه آرامش می توانیم به اهداف نظاممان دست پیدا کنیم؛ من به عنوان استاندار وظیفه ی خودم می دانم آرامشی را برای توسعه ی استان فراهم کنم، ضمن این که در حوزه ی مسایل زیربنایی، کارهایی شروع شده و برنامه هایی را که جناب آقای دکتر سالاری شورع کردند، ادامه خواهم داد و حتما در حوزه های زیربنایی، با تشکیل گروه های نظارتی و پیگیری در پروژه ها ی زیربنایی استان غفلت نخواهم کرد.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: اما نکته ی آخری که به آن پایبند و وفادار هستم و امروز در پیشگاه خدا ی متعال و شما می گویم تمام وجود خودم را وقف این کار می کنم، آن است که اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرم؛ ما باید فضایی را برای کسب و کار در زمینه های مختلف فراهم بکنیم و من تمام توان خودم را به کار می گیرم که در استان، کار، کار و کار و کار و اشتغال را سرلوحه ی کارهایم قرار بدهیم؛ چرا که امروز جامعه ی اسلامی ما با هر گرایشی و با هر تفکری از ما انتظار دارند که مشکلات جامعه ی اسلامی را برطرف کنیم.

استاندار جدید بوشهر افزود: ما امروزه حاکمان جمهوری اسلامی هستیم؛ ما نمی توانیم فردا بگوییم که ما نبودیم! ما مسوول اشتغال هستیم، ما مسوول توسعه هستیم، ما تمام ظرفیت ها را باید به کار بگیریم؛ همین جا دست نیاز به سوی تمام صاحبان اندیشه در تمام حوزه ها دراز می کنم؛ اگر در حوزه های مختلف، نظری، پیشنهادی یا انتقادی دارید، آن ها را در اختیار ما بگذارید، حتما با تشکیل گروه های کارشناسی، این زمینه را فراهم می کنم.

ما به حمایت بدون مطالبه اعتقادی نداریم

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز در آیین معارفه ی استاندار جدید استان، گفت: به عنوان رييس مجمع نمايندگان استان، از دكتر روحاني ـ رييس جمهور محبوب ـ و وزير محترم كشو و هيات وزيران به جهت انتصاب دو تن از فرزندان شايسته اين خطه، آقاي سالاري و آقاي تبادار، تشكر ميكنم.

محمدباقر سعادت اظهارداشت: انتخاب مهندس گراوند به عنوان استاندار بوشهر، انتخابی شايسته بود كه اميدواريم با توجه به سوابق و توانايي هاي ايشان در كنار آشنايي به استان و فضاي عمومي آن و بهره گيري از مشاوره دلسوزان و به كارگيري پتانسيل هاي موجود، سكاندار توانمند و موفقي براي هدايت اين استان به سمت توسعه پايدار و شكوفايي استان بوشهر باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با تقدیر از عملکرد مصطفی سالاری ـ استاندار پیشین ـ گفت: آقای سالاری، در شرايطي سكان اجرايي استان را بر عهده گرفتند كه كشور دچار  بحران اقتصادي، تحريم ها و مشكلات عديده اي بود، اما با دلسوزي و تلاش و علاقه نسبت به توسعه استان و همكاري مردم و مديران توانست كارنامه قابل قبولي از خود به جاي بگذارد.

وی اضافه کرد: اميدوارم هم اكنون كه توفيق خدمت در گيلان براي ايشان فراهم شده، موجبات رضايت مندي مردم شريف ديار ميرزا كوچك خان جنگلي را فراهم كنند.

سعادت با بیان این که «فعالیت ما نمایندگان باید در جهت رضايت مردم باشد در غير اين صورت مردم خارج شدن ما از ريل نمايندگي را هرگز فراموش  نخواهند كرد»، اظهارداشت: در ميان نمايندگان استان بوشهر، با وجود تمام فراز و نشيب ها از ابتداي تشكيل تاكنون، فعاليت ها و تلاش هاي خوبي صورت گرفته كه انشااله در آينده نيز اين انسجام بيشتر و پررنگ تر شود تا به پشتوانه آن، ثمرات و نتايج قابل قبولي تقديم هم استاني هاي عزيزمان گردد.

وی، ضمن تاكيد بر شايستگي و حسن انتخاب گراوند به عنوان استاندار بوشهر، تاکید کرد: از آنجايي كه بنده و همكارانم به هيچ وجه به حمايت بدون مطالبه اعتقادي نداريم، برخي از مطالبات بحق مردم استان كه بارها از تريبون هاي مختلف توسط تمامي دلسوزان و كارشناسان گفته شده را جهت پيگيري و ايجاد شرايط مناسب براي تحقق اين مطالبات كه در واقع تنها بخش كوچكي از نيازهاي مردم صبور و فرهيخته اين استان است، متذكر مي شوم.

همه ی تذکرات و درخواست های نمایندگان از استاندار

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر، ادامه داد: آقای استاندار، توجه جدي به مبحث جوانان كه يكي از دغدغه هاي اساسي امروز اكثر خانواده ها است، داشته باشند كه در اين راستا خواستار پيگيري افزايش سهم افراد بومي استان در بخش هاي مختلف نفت و گاز مستقر در استان براي كاهش نرخ بيكاري هستيم.

وی گفت: در راستاي فرمايشات آيت اله صفايي بوشهري، عرض مي كنم كه استان بوشهر داراي يك ميليون و صد و هفتاد هزار نفر جمعيت است و با داشتن اين همه پتانسيل، سزاوار نيست ما شاهد بيكاري در استان بوشهر باشيم.

محمدباقر سعادت ادامه داد: مصوبه اي در گذشته بود كه ٥٠ درصد از نيروهاي بومي استان در نفت و گاز مشغول شوند كه تاكنون اين امر محقق نگرديده است كه از محضر وزير محترم كشور استدعا دارم كه اين موضوع را مطرح كنند تا خواسته به حق مردم استان بوشهر جامه عمل به خود بگيرد.

وی همچنین، توجه ويژه به جذب سرمايه گذاري خارجي و تشويق سرمايه گذاران داخلي براي سرمايه گذاري در استان و رونق و بهبود فضاي كسب و كار در بخش خصوصي و ايجاد اشتغال پايدار را خواستار شد و افزود: بر صنعت گردشگري كه علاوه بر ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي مي تواند نشاط اجتماعي را به دنبال داشته باشد، تمركز ویژه صورت گیرد؛ اين پتانسيلي است كه در صورت توجه به اهتمام جدي آن، منافع عديده اي را براي استان به ارمغان خواهد آورد. 

وی همچنین، توجه ویژه به جذب سرمایه گذاری خارجی و تشویق سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در استان و رونق و بهبود فضای كسب و كار در بخش خصوصی و ایجاد اشتغال پایدار را خواستار شد و افزود: بر صنعت گردشگری كه علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می تواند نشاط اجتماعی را به دنبال داشته باشد، تمركز وزه صورت گرد؛ این پتانسیلی است كه در صورت توجه به اهتمام جدی آن، منافع عدیده ای را برای استان به ارمغان خواهد آورد. 

سعادت، اتصال راه آهن بوشهر- شیراز را نیز متذکر شد و گفت: احداث این راه آهن، خود به تنهایی علاوه بر كاهش بار ترافیكی جاده های استان، امنیت جانی مسافرین و مواهب بسیار دیگری نیز از حیث تجاری با توجه به موقعیت بندری استان در پی خواهد داشت. 

ایجاد شرایط و زیر ساخت های مناسب برای اعلام منطقه آزاد بوشهر، توجه جدی به مشكل كمبود آب به خصوص در بخش كشاورزی، توجه به مباحث فرهنگی تحقق نگاه مردم با محوریت خواسته های جوانان و ایجاد نشاط اجتماعی، از دیگر مطالبات ضرورتی غیرقابل انكار مردم بود که از سوی رییس مجمع نمایندگان استان مطرح شد.

همه ی سخنان و لحظات تکان دهنده ی استاندار سابق و 3 درخواست وی از مردم و مسوولین استان

استاندار سابق بوشهر هم در این آیین، با تقدیر از حاضران گفت که به 4 سال خدمتش در استان بوشهر، افتخار می کند و افزود: در همان روز اول در همین جا در پیشگاه خداوند و در برابر مردم متعهد شدم تمام توان، آبرو و اعتبار خود را برای خدمت به مردم و سرزمن شایسته استانم بگذارم؛ جز راست به مردم نگویم، حرمت همگان را پاس بدارم و تمام ناملایمات من را از خدمت به مردم مایوس ننماید. امروز می گویم در آن موارد به عهد خود وفا کرده ام.

مصطفی سالاری ادامه داد: لطف و اعتماد دولت و تلاش همکارانم گره گشا بسیاری از مشکلات شد؛ تصویب طرح ساماندهی ته لنجی، حل مشکل چهل ساله ی هلیله و بندرگاه و افزایش معافیت کالای ملوان از 4 به حدود 48 میلیون تومان به ازای هر ملوان در هر سفر در هیات دولت با حمایت آقای رحمانی فضلی بود.

وی از احداث 500 کیلومتر بزرگراره، پایداری برق، تحول در آب، توسعه اماکن ورزشی و آموزش عالی و به خصوص طرح تحول کشاورزی دشتستان، احداث 11 دهکده گردشگری، افزایش پهنای باند مخابرات و... نیز در این 4 سال حضورش به عنوان استاندار در بوشهر خبر داد و افزود: ولی هچ کدام از اقدامات انجام شده به اندازه ی کاهش قابل توجه تلفات جاده ای در دو سال اخیر و ارتقای رتبه ی استان بوشهر در قبولی کنکور، هر سال دو رتبه کاهش، خوشحالم نکرد.

سالاری با بیان این که قصورات و نارسایی ها ناشی از خود و دستاوردها را حاصل عنات اله و محبت مردم می دانم، گفت که از مردم و حاضرین، 3 درخواست دارد.

استاندار سابق بوشهر، درباره ی 3 درخواست خود توضیح داد: درخواست اول آن که از همه ی دست اندرکاران و نخبگان و دلسوران استان می خواهم طرح تقویت بنیه علم دانش آموزان را با قوت و بهتر از گذشته ادامه دهند که توسعه و بالندگی آینده ما در گرو توجه جدی به تحصیل فرزندانمان است و دوم آن که برادر ارجمندم جناب آقای گراوند، استاندار صادق، راستن و مردمدارتان را حمات کنید و نگذارید هر کس با هر عنوان و ادعا اندک دغدغه ای برای او ایجاد کند و تمرکز اشان را از امور توسعه ای استان که هدف اصلی همگان است، منحرف نماید؛ کمک بخواهید و کار بخواهید.

وی افزود: درخواست سوم آن که بیشترین اندوخته ی من از 10 سال پیش تاکنون، دعای پدر و مادرهایی بوده که بدون آن که بشناسم و بشناسند در کنج خانه ی خود مرا دعا کرده اند، لحظات تکان دهنده ای است وقتی می شنوی مادری بر سجاده تو را بی ادعا دعا کرده، تمام وجودت به لرزه در می آید و قدر خدمت و منزلت خدمت به مردم را درک می کنی؛ قدر فرصت خدمت را بدانید. 

مصطفی سالاری در پایان اضافه کرد: امروز فرزند این استان قصد خدمت به مردم بخش دیگر از کشور را دارد و خاضعانه از شما تقاضا می کنم من را دعا کنید و ببخشایید.

به گزارش فکرشهر، در این آیین که ظهر امروز ـ سه شنبه، 25 مهرماه 1396 ـ با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی ـ وزیر کشور ـ در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شد، از خدمات 4 ساله ی مصطفی سالاری تقدیر به عمل آمد و عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار جدید بوشهر معرفی شد.

نظرات بینندگان
قدم استاندار جدید خیر باشد
|
-
|
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
امیدوارم قدم استاندار جدید خیر باشد و با آمدن و خوش قدمی او، مشکل کهنه و مزمن و پایدار به ظاهر لاینحل و لاعلاج و بی درمان و، بر زمین مانده مردم شهر ما، یعنی همان بوی تند و زننده و خفقان آور تعفن و، و تحفه هوای آلوده و کثیفِ ناشی از سوزاندن زباله ها، در درون و حاشیه این شهر آباده شده! غیر «بی صاب»، که مردم بی پناه آن ( یا حد اقل بخش ها ئی از آن ) را ذله و کلافه کرده و رنجور و بیچاره کرده، چاره شود. از جور این هوای خفه کننده متبایدعفن ناپاک و آلوده و مضر و زیان آور و، تهدید کننده نشاط و سلامتی، فکر فرار و مهاجرت از این شهر و رخت بر بستن و در رفتن و پناه بردن به جای دیگر، به کله آدم هجوم می اورد!... یعنی می فرمائید که باید: رخت بر بندن و زین منزل ویران بروند؟ ه
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر