جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۵۵۵
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر از تلاش و برنامه‌ریزی برای تأمین ۳۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق دریا و احداث آب‌شیرین‌کن خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، کیقباد یاکیده در نشست شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی استان بوشهر از خارج از استان تأمین می شود اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال تأمین ۳۰ درصد از آب مصرفی استان از طریق دریا و احداث آب شیرین‌کن‌ها هستیم که البته نیازمند هزینه بالایی است.

وی ادامه داد: آبفای استان هر مترمکعب آب به قیمت شش هزار و ۷۰۰ تومان از آب‌شیرین‌کن‌های بخش خصوصی خریداری و به قیمت میانگین ۴۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌دهد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر درباره فرسودگی شبکه های انتقال آب شهرستان دیّر عنوان کرد: شهر دیر با ۲۱۵ کیلومتر شبکه دارای ۲۰ درصد فرسودگی، بردخون با ۲۳ کیلومتر دارای ۳۵ درصد فرسودگی و آبدان با ۳۳ کیلومتر شبکه انتقال آب ۴۰ درصد فرسودگی شبکه دارد.

یاکیده با بیان اینکه برای اصلاح شبکه توزیع مشکلات فراوانی داریم، گفت: تنها راه حل، اصلاح شبکه‌های توزیع این است که شوراهای اسلامی شهرها با اجرایی کردن تبصره ۳  ما را در این امر یاری دهند.

وی ادامه داد: هدر رفت آب در دیر ۱۴ درصد، بردخون۱۴ و آبدان ۱۵ است که نسبت به شهرستان دشتستان و برخی شهرهای دیگر استان هدر رفت آب معقول‌تری دارد و می‌توان ادعا کرد که هدر رفت آب در دیر مصداق ندارد.

این مقام مسئول یاد آور شد: از کل اعتبارات مصوب شده برای آبفای دیر در سال  های ۹۳ ،۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۶۴،۱۴ و ۴۷ درصد تخصیص بودجه داشته ایم که  با توجه به هجم کاری ما رقم ناچیزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه استاندارد مصرف آب در استان بوشهر رعایت نمی‌شود که با توجه به هزینه‌های بالای تأمین آب ما را دچار مشکلاتی کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر