جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۶۶۰
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲

فکر شهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نقشه جامع فرهنگ دینی در استان بوشهر بر اساس سند چشم‌انداز توسعه تدوین شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری برنامه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: هر ساله با حضور ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان نقاط مختلف جهان حرکت بزرگ اربعین برگزار می‌شود که نمونه دیگری در هیچ جای دنیا ندارد.

وی به روز فرهنگ عمومی اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی یک فرهنگ بسیار بزرگ اسلامی است که باید در سطح جامعه نهادینه شود که نهادهای فرهنگی و نهادهای پشتیبان دینی نقشی مهمی در این زمینه دارند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: نقشه جامع فرهنگ دینی در همه استان‌ها باید تدوین شود و در استان بوشهر نیز باید این نقشه راه بر اساس سند چشم‌انداز توسعه طراحی و تدوین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایستادگی در مقابل استکبار جهانی تاکید کرد و افزود: ایستادگی با توانمندی و قدرت و اقتدار بالا تنها راه مقابله با آمریکا است و در صورتی که در مقابل انها کوتاه بیاییم گستاخ‌تر می‌شوند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه شناخت دشمن اصلی از جمله آمریکا  یک ضرورت است، بیان کرد: در عرصه‌های مختلف تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علم و فناوری و دیگر عرصه‌ها باید مقابله و ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه علم‌اموزی و کار و تلاش باید سرلوحه کار دانش‌آموزان باشد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان این مرز و بوم هستند و باید به صورت ویژه به آنها توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تقویت معنویت در بین نوجوانان و جوانان گفت: جهان استکبار برای تحقق اهداف خود از فضای مجازی، فرستنده‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اینترنتی، مواد مخدر، بازی‌های رایانه‌ای و القاء روح عدم ادامه تحصیل استفاده می‌کند.

وی خواستار برگزاری مراسم باشکوه روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اضافه کرد: همه اقشار در مراسم ۱۴ آبان حضوری گسترده و باشکوه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر