جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۸۰
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۰

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: مهمترین چالشی که در حال حاضر در سطح استانی و به شکل ویژه درشهرستان‌ها وجود دارد بحث اشتغال و نرخ بالای بیکاری است.

به گزارش فکرشهر از فارس، عادل دهدشتی امشب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان تنگستان  اظهار داشت: مهمترین چالشی که در حال حاضر در سطح استانی و به شکل ویژه درشهرستان‌ها وجود دارد بحث اشتغال و نرخ بالای بیکاری است.

وی افزود: برنامه‌های آتی ما طی چند ماه منتهی به اتمام سال 96 در سطح شهرستان بحث اشتغال است و از دستگاه‌های اجرایی شهرستان انتظار می‌رود در کنار شرح وظائف خود که در قالب آیین‌نامه‌ها تدوین شده خلاقیت به خرج داده و ایده و پیشنهاد مطرح کنند.

فرماندار شهرستان با اعلام این که مردم تمام برنامه و کارهای خود را نباید معطوف به چارچوب‌های آیین نامه‌ای کنندT عنوان کرد: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکل اشتغال را یکی از دغدغه‌های خود بدانند و در شهرستان با طرح ایده و پیشنهاد، برای این موضوع راه حل ارائه دهند.

دهدشتی با بیان این که این جلسه را باید تحت عنوان کارگروه اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال دید، ادامه داد: نیاز امروز ما برای حل بحث اشتغال، خلاقیت و ارائه طرح و ایده است و این کارگروه می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله طرح کارورزی، اشتغال، مباحثی در مورد شرکت ‌و مشکلات آن، موانع و مشکلات تولید اظهارنظر کند. 

وی با تاکید بر این که از بانک‌های عامل در موضوع اشتغال جهت شرکت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری دعوت شود، ادامه داد: در حال حاضر تسهیلاتی که در سطح شهرستان در حال پرداخت است در زمینه مشاغل خانگی و طرح‌های روستا تعاون است.

دهدشتی تصریح کرد: ما تعدادی تسهیلات مانند مشاغل خانگی و روستاتعاون داریم که باید رونق گیرد در حالی که طرح روستاتعاون ظرفیت بسیار خوبی دارد و می‌توانیم از آن استفاده کنیم و انتظار دارم بخشداران این طرح را در جلسات توضیح و برای مردم ارائه دهند.

وی تاکید کرد: این جلسات را مرتب در روستاها برگزار کنید و کسانی که علاقمند و نیازمند به کار هستند را پیگیری کنید و گزارش هفتگی آن را به فرمانداری ارائه دهید.

دهدشتی یادآور شد: آنها را متقاعد کنید تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و روستاهایشان استفاده کنند.

فرماندار تنگستان بیان کرد :دستگاه‌های اجرایی با همکاری دهیاری‌ها، جلساتی جهت اطلاع  عموم  مردم برای تشکیل روستا تعاون در روستاهای شهرستان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برگزار کرده و گزارش این جلسات را به فرمانداری ارسال نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر