جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۹۷
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: رئیس سازمان بودجه و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، زنجیره ارزش این صنایع در استان تکمیل شود.

به گزارش فکرشهر مهر، رضا عوض‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با حضور فعالان عرصه پتروشیمی اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه پتروشیمی است که موقعیت مناسبی برای توسعه اشتغال و تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان مسئول میز ملی پتروشیمی تعیین شده است، افزود: راهکارهای رفع موانع پیش روی صادرات محصولات پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش این صنعت در استان و توسعه صنایع پائین دست پتروشیمی در استان از موضوعات مهم مد نظر است.

رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به میزبانی استان از صنعت نفت، ادامه داد: این صنعت می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش در همه نقاط استان بوشهر و به توسعه جوامع محلی کمک کند و استان هم می‌تواند به رونق این صنعت در منطقه کمک کند.

انباشت صنعت در جنوب استان

وی بیان کرد: با انباشت صنعت در جنوب استان بوشهر روبرو هستیم و در دیگر نقاط استان هم فقر صنعت را داریم و باید توازن مناسبی در این زمینه در سطح استان فراهم شود.

عوض‌پور ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی را به خاطر توسعه صنعت نفت و گاز در سطح استان داریم و این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانیم صنایع پتروشیمی را در سطح استان توسعه دهیم.

وی با اشاره به تدوین مرحله اول سند آمایش سرزمینی استان بوشهر، اضافه کرد: به دنبال تعریف و ایجاد توازن در پهنه سرزمینی هستیم که یکی از حوزه‌ها مربوط به صنایع مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی است.

مهارت افزایی نیروی کار در استان

رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان بوشهر اظهار داشت: مهارت افزایی نیروی کار در استان بوشهر برای تامین نیروی کار صنعت و یا کارآفرینی از جمله انتظارات ما از صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت ظرفیت خاصی دارد و انتظار نداریم که کل اشتغال استان را این صنایع رفع کنند ولی انتظار داریم که به توانمندسازی نیروی کار استان کمک کنند.

عوض‌پور ادامه داد: سازماندهی و متمرکز کردن آموزش‌های مهارتی هم از موضوعات مد نظر در استان است که باید کمک شود تا بر اساس وعده رئیس جمهور و وزیر نفت، ۱۲ هزار نفر در استان بوشهر آموزش دیده و جذب صنعت شده و یا جذب سایر حوزه‌های فعالیتی در استان شوند.

تسهیل در صادرات محصول پتروشیمی

وی در ادامه به نیازهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این صنعت برای صادرات محصول خود نیازهایی دارد که باید فعالیت در این بخش را تسهیل کنیم تا زمینه صادرات هرچه بیشتر محصولات فراهم شود.

رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: مشارکت و تعامل صنعت با حوزه‌های آموزش عالی و بخش علم و فناوری استان نیز از دیگر موضوعات ضروری است.

وی بیان کرد: این تعامل باید به گونه‌های باشد که هم نیاز صنعت تامین شود و هم از ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه‌ها استفاده شود و امیدواریم به صورت ویژه به این موضوعات پرداخته شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان

عوض‌پور با بیان اینکه صنایع بالادست در سطح استان بوشهر به خوبی شکل گرفته است، گفت: باید صنایع پائین‌دست توسعه یابد که درآمدزایی و اشتغال خیلی بیشتری را خواهد داشت.

امیدواریم در کنار آن و کمکی که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان به پتروشیمی می‌کنند، پتروشیمی‌ها هم کمک کنند برای توسعه جوامع میزبان؛ انتظار داریم به فراخور نیازی که صنایع دارند از ظرفیت‌های استان استفاده کنند و از آن بهره‌مند شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر