چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۹۸۶
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: با همه تلاش‌ها و زحماتی که همه دستگاه‌ها و نهادها انجام می‌دهند چون مدیریت واحدی وجود ندارد باز هم عده‌ای از هم وطنان ناراضی هستند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در گفت‌وگو با فارس ضمن تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ثامن‌الحجج حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) اظهار داشت : در هفته گذشت متاسفانه زمین لرزه‌ای به قدرت بیش از  هفت در مقیاس ریشتر در منطقه غرب کشور اتفاق افتاد که موجب مرگ صدها تن از هم وطن و آوارگی هزار نفر شد.

وی تصریح کرد: از همان ساعات اولیه بیشتر نهادها و مجموعه امداد عازم کرمانشاه شدند و کار آواربرداری و اسکان موقت هم وطنان زلزله زده را پیگیری کنند که دو سازمان سپاه و ارتش بیشترین نقش را به یاری رسانی به مردم انجام دادند که جا دارد از این دو سازمان تقدیر و تشکر کنیم .

امام جمعه اهرم تصریح کرد: مقام معظم رهبری در همان ساعات اولیه حادثه پیامی صادر کردند و از ارتش  و سپاه و بسیج خواستند با نظم و سرعت  به آواربرداری و انتقال مجروحان بپردازند و کمک کنند و از نهادهای دولتی هم خواستند همه توان خود برای یاری رساندن به آسیب دیدگان و خانواده هایشان به صحنه بیاورند.

راستگو با بیان اینکه ریاست جمهوری با حضور در میان زلزله زدگان با آنها همدردی کردند عنوان داشت: در حوادث مترقبه مدیریت بحران بسیار مهم است تا بعضی افراد سودجو استفاده نکنند زیرا در این حوادث و حوادث شبیه به آن ما مدیریت واحدی نداریم و با همه تلاش‌ها و زحماتی که همه دستگاه‌ها و نهادها انجام می‌دهند چون مدیریت واحدی وجود ندارد باز هم عده‌ای از هم وطنان ناراضی هستند.

امام جمعه اهرم بیان کرد: متاسفانه بعضی افراد سوجو مانع رسیدن کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی می‌شوند لذا در  این موارد نیازمند ایجاد امنیت بالایی هستیم که در حوادث غیرمترقبه لحاظ گردد.

وی ادامه داد: در آستانه فصل سرما قرار داریم و نیازهای مردم در استان کرمانشاه بیشتر وسایل گرمایشی است که با توجه به دمای زیرصفر زندگی در چادر پر مشقت و سخت خواهد بود  و کمک‌های دولتی هم  قطعا جواب‌گوی این همه نیازها در فصل سرما نخواهد بود که انتظار داریم با توجه به این که در شهرستان دستگاه‌های مختلفی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند نهادهای مردمی هم کمک کنند تا کمک‌های شهرستان و روستاهای تابع شهرستان جمع‌آوری  و به سرعت به دست هموطنان آسیب دیده از زلزله برسد.

راستگو افزود : متاسفانه مطلبی که در این حادث اتفاق افتاد بهره‌برداری سیاسی برخی گروها از این حادثه است و معاون اول ریاست‌جمهوری به مسکن مهر دولت قبل ایراد گرفت که در این حادثه دو نفر کشته شده اما به بیمارستانی که در این دولت ساخت شده و کاملا ویران شد و تلفات زیادی جانی که هنوز آمار رسمی کشته‌شدگان آن بیان نمی‌شود، اشاره نشده است.

امام جمعه اهرم گفت: کارهای پیمانکاری درهمه دولت‌ها از کیفیت چندان مطلوبی برخودار نبوده  و خود ریاست جمهوری هم بیان داشت کارهایی که مردم خودشان احداث می‌کنند تا کارهایی که دولت احداث می‌کند قطعا محکم‌تر و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و امیدواریم در ساخت و سازها بیشتر دقت شود و آن نکات فنی و مهندسی لازم توسط پیمانکاران لحاظ شودد تا شاهد این مسزان خرابی‌ها و تلفات جانی و مالی برای مردم نباشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر