يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۸۶۳
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: همایش دانشجویی ایران جوان بمان با محوریت جوانی جمعیت در پردیس دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهربرگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در این مراسم گفت: در موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مهمترین قشر، جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی هستند کسانی که درتشکیل خانواده و تولد فرزندان نقش موثری دارند پس فرهنگ سازی و آماده سازی آن‌ها برای تبیین این مسئله بسیار مهم است.

رقیه زنگنه نژاد افزود: در خلال رویداد‌های فرهنگی هنری، مانند این رویداد که می‌تواند در عرصه فرهنگ سازی بسیار اثر بخش باشد همراهی گروه‌های مردمی را در طرح چهره به چهره فتان (فرزندان تحول آفرین ایران) را در استان داشتیم که به تبیین جوانی جمعیت می‌پردازد و امیدواریم در روند افزایش موالید در سال ۱۴۰۳ اثرگذار باشد.

وی اضافه کرد: رویداد جایزه جوانی جمعیت که در سطح ملی و استانی برای سال دوم برگزار می‌شود در هفت بخش دستگاه‌های اجرایی، مدیران، سازمان‌های مردم نهاد، رسانه، در بخش خانواده و موسسات و شرکت‌های خصوصی بوده و دستاورد‌های خود را عرضه کرده اند.

زنگنه نژاد با بیان اینکه در هفته ملی جمعیت رویداد استانی ایران جوان بمان برگزار می‌شود گفت: هرچند مهلت جایزه ملی به پایان رسیده، اما هم استانی می‌توانندبا مراجعه به نشانی اعلام شده در این رویداد درمرحله استانی مشارکت کنند تا فضایی برای گفتگو و هم افزایی برای گروه‌های مختلف فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این همایش گفت: هفتاد و سه ماده با موضوع جوانی جمعیت مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که ۶۰ درصد آن مختص دانشگاه علوم پزشکی است که از خابگاه‌های دانشجویی تا صندوق رفاه دانشجویی و بهداشت را شامل می‌شود.

حسن ملکی زاده افزود: در بررسی آسیب شناسی جمعیت اقتصاد و معیشت را از عوامل موثر عنوان کرده اند، اما موضوع اصلی نگاه فرهنگی است، زیرا برای موفق عمل کردن در این زمینه ابتدا باید ذهن جامعه را آماده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دومین جشنواره دانش آموزی و اولین جشنواره دانشجویی ایران جوان بمان از سال گذشته آغاز شد.

قاسم برجویی فرد افزود: یکی از معضلات آینده پیری جمعیت است که باید به آن توجه داشت و در این زمینه آگاهی سازی و هوشیارسازی مردم و جامعه را انجام داد.

وی اضافه کرد: برای این رویداد دانشجویان بسیاری آثار خود راشامل سخنرانی کوتاه، استندآپ کمدی، پادکست، فیلم کوتاه و با موضوع جوانی جمعیت ارسال کردند که آثار منتخب معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهربیان داشت: هدف از این همایش ایجاد یک برنامه مطالبه گری نسبت به قانون جوانی جمعیت است که بامشارکت آموزش و پرورش، علوم پزشکی، دانشگاه‌های استان، مجموعه فرهنگی سپاه، صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و ۳۰ هزار اثر در زمینه دانش آموزی و دانشجویی ارسال شد که اختتامیه آن ۲۲ اسفند ماه خواهد بود.

سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هم گفت: امروزه جمعیت و نیروی انسانی و جمعیت فعال برای کشور یک اولویت اساسی است که با نگاه منطقه‌ای که ما داشته ایم و نوساناتی که در سال‌های اخیر بوده باید حداقل رشد ۲ درصدی داشته باشیم که امیدواریم با برنامه ریزی شاهد رشد جمعیت کشور، فرزندآوری و ازدواج که جزء اولویت هاست برسیم.

رضا درویشی افزود: در سال‌هایی هستیم که حداقل رشد جمعیت را سپری می‌کنیم که نسبت به سرشماری سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ که رشد سه و نه دهم درصدی را داشته ایم باید هم اکنون این نرخ رشد جمعیت به بیش از ۲ درصد برسد تا جمعیت در کشور متعادل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ۱۶۰۰ دانشجومعلم را در ۲ پردیس دختران و پسران دارد با برگزاری کلاس توجیهی وآموزشی می‌تواند برای نسل آینده مفید باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر