جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عملیات اجرایی مرکز پیشگیری از سرطان با مشارکت خیران در آیینی در بوشهر آغاز شد...
کد خبر: ۳۹۰۷۶
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: عملیات اجرایی مرکز پیشگیری از سرطان با مشارکت خیران در آیینی در بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین گفت: مرکز غربالگری و تشخیص سرطان بوشهر با همکاری خیران و سازمان‌های غیردولتی در زمینی به مساحت 700 مترمربع احداث می‌شود.

دکتر کشمیری افزود: این مرکز با 10 میلیارد ریال اعتبار در مدت 18 ماه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکپی و غربالگری آزمایشگاهی ازجمله بخش‌ها و اقداماتی است که در این مرکز تشخیصی انجام می‌شود.

دکتر کشمیری ادامه داد: سرطان‌ها پس از تصادف و بیماری‌های قلبی و عروقی سومین عامل مرگ‌ومیر در استان بوشهر است بر همین اساس افزایش سواد سلامت مردم در این بخش ضروری است.

وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی و تجهیز مراکز تشخیصی در استان بوشهر افزود: در زمان حاضر مرکز خیر ساز رادیوتراپی نیز در این استان در دست‌ساخت است.

دکتر کشمیری اظهار کرد: با راه‌اندازی این مرکز غربالگری کار پیشگیری و امکان تشخیص زودهنگام انواع سرطان‌ها در استان فراهم می‌شود.

وی گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها شناخت نشانه‌های سرطانی است که در این راستا راه‌اندازی و توسعه مراکز غربالگری ضروری است.

وی با اشاره به ساخت مرکز تشخیصی و غربالگری سرطان در سایت سلامت بوشهر افزود: احداث اورژانس 100 تختخوابی هسته‌ای، بیمارستان 180 تختخوابی فوق تخصصی، بیمارستان قلب، مرکز غربالگری سرطان و مرکز بیماری‌های خاص ازجمله طرح‌های در دست‌ساخت این سایت است.

دکتر کشمیری گفت: با اجرای این طرح‌ها در آینده شهر سلامت که تأمین‌کننده عمده نیازهای درمانی است در این استان تأسیس می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: امروز مردم به دنبال افزایش دستگاه‌های درمانی نیستند بلکه ارتقای سطح سواد سلامت و پیشگیری ازجمله خواسته‌های مهم مردم است.

وی تصریح کرد: ارتقای سواد سلامت با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران ازجمله استراتژی‌های وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

دکتر کشمیری اضافه کرد: سلامت تنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی نیست بلکه همه دستگاه‌های اجرایی به نحوی در سلامت مردم دخالت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تأکید کرد: امروز تبلور همکاری مردم با دولت در بحث سلامت است.

مرکز غربالگری و تشخیص سرطان بوشهر در زمینی به مساحت 700 مترمربع با 10 میلیارد ریال اعتبار در مدت 18 ماه توسط خیر نیک‌اندیش حسن رسولیان احداث خواهد شد.

خیران سلامت در ساخت مراکز درمانی استان بوشهر مشارکت می‌کنند
 
استاندار بوشهر گفت: مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران سلامت عملیاتی شده است.

عبدالکریم گراوند نیز در این آیین بابیان اینکه خیران در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و درمانی نقش خود را ایفا می‌کنند اظهار داشت: فعالیت خیران در عرصه‌های مختلف کاری ارزشمند و تأثیرگذار در جامعه است چراکه فعالیت این افراد ماندگار و به‌عنوان باقیات‌صالحات است.

وی با اشاره به اینکه کار خیر به‌عنوان سرمایه مهم مسلمانان در دنیا و آخرت است خاطرنشان کرد: خیران در استان بوشهر در عرصه‌های مختلف نقش خود را ایفا کرده‌اند که امروز شاهد ساخت مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران سلامت هستیم.

استاندار بوشهر، با ابراز خرسندی از مشارکت خیران در اجرای طرح‌های عام‌المنفعه به‌ویژه طرح‌های درمانی ابراز امیدواری کرد: این طرح هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

گراوند با اشاره به اینکه پیمانکار ساخت این مرکز تعیین‌شده است افزود: ساخت مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران سلامت 18 ماه تعیین‌شده که پیش‌بینی می‌شود زودتر از آن تکمیل شود.

وی با تأکید بر این نکته که پیشگیری از بیماری مهم‌تر از درمان است خاطرنشان کرد: مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر نقش مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد و با افتتاح آن فرهنگ پیشگیری از بیماری در استان بوشهر ترویج می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: حضور خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای پروژه غربالگری سرطان بوشهر ازجمله نقاط قوت این طرح به شمار می‌آید.

عبدالکریم گراوند افزود: غیردولتی بودن پروژه غربالگری سرطان ارزشمندی این پروژه را دوچندان کرده است.

استاندار بوشهر سرطان را سومین علت مرگ‌ومیر در استان دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه سرطان پس از بیماری‌های قلبی و تصادفات سومین علت مرگ‌ومیر در استان بوشهر معرفی‌شده امید می‌رود با تکمیل و راه‌اندازی مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر شاهد پیشگیری از این بیماری باشیم.

مرکز غربالگری و تشخیص سرطان بوشهر در زمینی به مساحت 700 مترمربع با 10 میلیارد ریال اعتبار در مدت 18 ماه توسط خیر نیک‌اندیش حسن رسولیان احداث خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر