جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۰۹۷
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش و مشارکت همه دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: کودکان کار و خیابانی در استان بوشهر ساماندهی شوند.
به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و فرهنگی، اجتماعی و خانواده اظهار داشت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه یک نهاد نیست و همه نهادها باید در این زمینه مشارکت و همراهی کنند.

وی یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی را کودکان کار و کودکان خیابانی عنوان کرد و ادامه داد: برای ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابانی باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به خوبی استفاده شود.

استاندار بوشهر به نقش دیگر نهادها در مقابله با آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی وظایف و ماموریت‌های مهمی دارند و نباید تنها به فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز اکتفا کنند.

وی خواستار تلاش شهرداری‌ها برای تامین مکان مناسب برای اسکان کودکان کار و خیابانی شد و بیان کرد: اتباع غیرایرانی بخشی از چالش‌های مهم در آسیب‌های اجتماعی هستند که باید ساز و کار مناسبی برای آنها اندیشیده شود.

گراوند تاکید کرد: بهزیستی، آموزش و پرورش، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای و شهرداری‌ها باید با همکاری و تعامل مناسب برای رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شوند.

ارائه آموزش‌های مهارتی در زندان

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: توسعه آموزش‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال می‌تواند نقش مهمی در رفع بیکاری و کاهش آسیب‌های ناشی از آن داشته باشد.

عبدالرسول کازرونی از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴۱۵ نفر از زندانیان شهرستان بوشهر، دشتستان و دشتی خبر داد و بیان کرد: ۹۲ درصد از این افراد آقایان و مابقی آنها بانوان بودند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در کمپ‌های ترک اعتیاد سه شهرستان بوشهر، دشتستان و تنگستان ارائه می‌شود، افزود: کارگاه‌های مهارتی با عنوان «مهارت نه گفتن» و «مهارت های زندگی» نیز در شهرستان جم برگزار شد.

شناسایی کودکان کار

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان بوشهر، اظهار داشت: تاکنون ۱۲۴ کودک کار و خیابانی در بوشهر و ۱۷۲ کودک در دشتستان شناسایی شده و اقدامات لازم برای آنها انجام شده است.

علی پولادی ریشهری با اشاره به تکیف شهرداری‌ها برای تامین مکان مناسب برای اسکان این افراد، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی محور اصلی فعالیت کودکان کار و خیابانی را دست‌فروشی، گل فروشی و پاک کردن شیشه خودروها عنوان کرد و افزود: دو مرکز ویژه کوکان کار و خیابانی در بوشهر و برازجان ایجاد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر