جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۴۶۶
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرگفت: 2هزار و 969 حلقه چاه آب غیرمجاز در شهرستان دشتستان قطب کشاورزی استان وجود دارد.

به گزارش فکرشهراز خبرگزاری صداوسیما، شاهپور رجایی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آب کشور، حجم آب قابل برنامه ریزی از طریق چاه‌ها در آبخوان‌های آبرفتی شهرستان دشتستان 144.5 میلیون متر مکعب است، اما حجم آب برداشت شده از این آبخوان‌ها 100 میلیون متر مکعب از حجم مصوب بیشتر بوده است.

وی افزود: علت اصلی این اضافه برداشت، وجود دو هزا رو969 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان و همچنین اضافه برداشت چاه‌های مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با ارائه آماری از تراز سطح آب‌های زیر زمینی شهرستان دشتستان به این نکته اشاره کرد که سطح آبخوان‌های این محدوده مطالعاتی در دوره 10 ساله به طور میانگین 420 سانتیمتر افت داشته و امسال در برخی از دشت‌های این شهرستان افت بیش از یک متر ثبت شده است.

رجایی با بیان این‌که 74 درصد مساحت دشتستان کوهستانی است، گفت: این شهرستان توانمندی  بالایی برای ایجاد سازه‌های آبخیز داری دارد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 544 ایستگاه سنجش منابع آب در استان، بیان کرد: 180 حلقه چاه مشاهده ای در دوره های ماهیانه، سه ماهه و شش ماهه به طور مستمر سطح آب سفره های زیر زمینی را سنجش و ثبت می‌کنند و ما با استناد به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش، آمار مستند و مستدلی در خصوص وضعیت منابع آب استان در دسترس داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، گفت: به منظور بهبود شرایط منابع آب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب را در دست اجرا داریم که هدفش ابتدا توقف افت سطح آب زیر زمینی و سپس جبران کسری آب منابع زیرزمینی در دوره‌ای بیست ساله است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر