شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به زودی صورت می گیرد؛
فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با اشاره به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی گفت: قانون مبارزه با پول‌شویی به‌زودی در استان اجرا می‌شود...
کد خبر: ۳۹۴۸۴
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با اشاره به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی گفت: قانون مبارزه با پول‌شویی به‌زودی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی محمدی ظهر امروز در برگزاری نخستین کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی در بوشهر اظهار داشت: این کارگاه با هدف آشنایی و همکاری بخش خصوصی درمقابله با پولشویی در بوشهر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه وظیفه اجرای قانون مبارزه با پولشویی برای اصناف تعریف شده افزود: اجرای قانون مبارزه با پول‌شویی به‌زودی در استان بوشهر فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر استفاده از امکانات لازم برای مبارزه با پولشویی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی، اصناف و بخش خصوصی در عرصه مبارزه  با پولشویی وارد می‌شوند تا با این پدیده جدی‌تر برخورد شود.

به نوشته ی تسنیم، وی با تاکید بر نقش مهم فعالیت‌های سالم اصناف در مبارزه با پولشویی خاطر نشان کرد: به کارگیری صندوق مکانیزه فروش و برخورداری واحدهای صنفی از پروانه کسب برای سالم سازی فعالیت‌های اقتصادی  نقش ویژه‌ای دارد که باید نسبت به آن توجه جدی صورت گیرد.

حسینی با تاکید بر نقش اجرای قانون مبارزه با پولشویی در بهبود وضعیت اقتصادی بیان کرد: انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی با شفاف سازی فضای کسب و کار، امن‌تر شود .

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی در 27 استان کشور برگزار شده است خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این کارگاه آموزشی، آموزش و اطلاع رسانی به مدیران ، روسای اتاق اصناف و اعضای اتحادیه‌ها است تا نسبت به قانون ، آیین نامه و دستور العمل اجرایی مبارزه با پولشویی آگاه‌تر باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  بیان کرد: پولشویی سبب بی ثباتی بازار، بی اعتمادی مردم به سیستم مالی و نظام بازار، و خروج سرمایه از کشور می‌شود.

حسینی با اشاره به نقش مهم  نظارت بر سیستم پولی و مالی در راستای مبارزه با پولشویی افزود: تشریح قانون مبارزه با پولشویی می‌تواند در مبارزه با پولشویی تاثیر گذار باشد.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این کارگاه با اشاره به اجرای قانون های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در 27 استان، گفت: تاکنون این قانون ها در استان های بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی و کرمان اجرایی نشده که به زودی زمینه اجرای آنها در این استان ها نیز فراهم می شود.

جمشید گل‌پور افزود: چندین سال از تصویب این دو  قانون می گذرد اما در مبارزه با پولشویی چندان کاری صورت نگرفته است. وی بیان کرد: قصد داریم با اطلاع رسانی ، اصناف و بخش خصوصی را وارد عرصه مبارزه کنیم تا با این پدیده جدی‌تر برخورد شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر