جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در آمار تلفات تصادفات موتورسیکلت‌ها جزو پنج استان اول کشور هستیم...
کد خبر: ۳۹۶۳۸
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در آمار تلفات تصادفات موتورسیکلت‌ها جزو پنج استان اول کشور هستیم.

به گزارش فکرشهر، بابک کاوه‌ئیان اظهار داشت: تلاش ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان این است که با آموزش‌های مختلف به رانندگان وسائل نقلیه خصوصا موتور سیکلت، از تلفات جاده ای جلوگیری کنیم.

وی افزود: در همین راستا طرح موتور سواران ایمن را از سال ۸۷ آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۶۵ روستا و شهر از آموزش‌های لازم برای موتور سواری ایمن بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان با بیان اینکه بیشترین تلفات موتور سواری را دانش آموزان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: متاسفانه بیشترین آمار تلفات موتور سواری از دانش آموزان هستند به‌طوری‌که بیش از ۴۵ درصد تلفات در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و بیش از ۵۰ درصد در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال روی می‌دهد.

عدم رعایت فرهنگ رانندگی ایمن در استان

کاوه‌ئیان به مهر گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، میزان تلفات سوانح جاده‌ای بین پنج تا ۱۶ درصد است که در کشور ما ۱۹ درصد و در استان بوشهر ۳۳ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد که به خاطر عدم رعایت فرهنگ رانندگی ایمن در استان، سالانه شاهد آمار زیادی از تلفات جاده‌ای در استان بوشهر هستیم.

کاوه‌ئیان تصریح کرد: متاسفانه رتبه استان بوشهر در تلفات جاده‌ای مناسب نیست و جزو ۵ استان اول کشور در تلفات موتور سواری هستیم.

مقام اول دشتستان در تلفات موتورها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ابراز داشت: شهرستان دشتستان بیش از ۶۰ درصد از تلفات موتور سواری استان را به خود اختصاص داده است.

کاوه‌ئیان ابراز داشت: در سال گذشته ۲۴۱ نفر در استان بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۶ نفر موتور سوار بودند که میزان آن ۳۱ درصد از کل تلفات جاده‌ای می‌شود.

ممنوعیت استفاده از موتور در جاده‌های برون شهری

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تلفات موتور سواری در جاده‌های برون شهری و روستایی است ابراز داشت: طبق قانون، استفاده از موتورسیکلت در جاده‌های برون شهری ممنوع است و اگر کسی قصد استفاده از موتورسیکلت در این جاده‌ها را دارد باید اصول رانندگی ایمن را رعایت کند.

کاوه‌ئیان از توزیع بیش از ۱۵ هزار کلاه ایمنی در مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده استفاده از کلاه ایمنی، تا ۸۰ درصد جان انسان را در سوانح جاده ای نجات می دهد.

۸۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند

وی افزود: متاسفانه فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در جامعه نهادینه نشده است و  بیش از ۸۰ درصد موتور سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

کاوه ئیان تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات، بر اثر وارد آمدن ضربه به سر است که استفاده از کلاه ایمنی کمک فراوانی به زنده ماندن فرد موتور سوار در صورت وقوع سانحه می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر