جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۶۵
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: مسئول اورژانس و فوریت های پزشکی تنگستان استان بوشهر گفت: نیروهای این مرکز جان 2 پزشک کوهنورد که در مسیر صعود به قله کوه بیرمی در این شهرستان گمشده بودند را نجات دادند.

به گزارش فکرشهر، حسین آردن روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ساعت 16:07 روز جمعه 24 آذرماه گزارشی از مفقود شدن 2 پزشک کوهنورد (بدون اشاره به جزئیات بیشتر این پزشکان ) در مسیر صعود به قله بیرمی واقع در منطقه خاییز شهرستان تنگستان به پایگاه اورژانس جاده ای 115 گادویی مخابره شد. 

وی بیان کرد: بلافاصله پس از دریافت گزارش با توجه به تاریک شدن هوا، امکان اعزام بالگرد اورژانس 115 میسر نبود بنابراین اپراتور اورژانس 2 دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات لازم را به همراه یک گروه چهار نفره از تکنسین های اورژانس 115 به محل دقیق صعود اولیه اعزام کرد.

آردن یادآور شد: گروه های اعزام شده در کمترین زمان ممکن در محل صعود اولیه حاضر شدند و با توجه به اینکه کوهنوردان دستگاه جی پی اس در اختیار نداشتند و از مکان دقیق خود آگاه نبودند، عملیات جست وجو با کمک نیروهای پلیس 110 و هلال احمر آغاز شد. 

آردن ادامه داد: افراد حادثه دیده پس از چندین ساعت جست وجو توسط نیروهای امدادی با کمک تماس های مکرر اپراتور اورژانس با آنها برای شناسایی دقیق محل، نجات یافته و توسط تکنسین های اورژانس 115 به آمبولانس انتقال یافتند. 

وی اظهار داشت: با توجه به تاریکی هوا و سخت گذر بودن مسیر این عملیات 10 ساعت به طول انجامید و مصدومان برای درمان به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال یافتند.

این پزشکان از اعضای کادر پزشکی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر هستند.

قله بیرمی با 1980 متر ارتفاع بلند ترین قله استان بوشهر است که در فاصله 85 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر حد فاصل شهرستان های دشتی و تنگستان واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر