شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۷۶۲
سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: 9 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گیاه آلوئه‌ورا رفته است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، کبری توکلی در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت  گیاه آلوئه‌ورا در سطح 6 هکتار از اراضی روستای آبطویل در ماه‌های مهر و آبان امسال افزود: در مجموع تاکنون ۹ هکتار از اراضی حوزه جهاد کشاورزی چاهکوتاه به زیر کشت این گیاه دارویی رفته است.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی های این گیاه می‌توان به نیاز به نور زیاد خورشید و اکسیژن بالا و مقاومت به شوری خاک و آب اشاره کرد که به دلیل آفتاب سوزان بوشهر و هوای شرجی، این استان یکی از مناسب‌ترین اقلیم‌ها برای پرورش آلوئه ورا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر تصریح کرد: این گیاه به دلیل قابلیت فراوری بالا، زمینه مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد که با سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی می‌توانیم بازارهای صادراتی کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را در اختیار بگیریم.

وی تاکید کرد: گیاه دارویی آلوئه ورا به دلیل ماندگاری بالایی که دارد، در صورت خرابی بازار در فصول خاص می‌تواند تا مساعد شدن وضعیت بازار از آن نگهداری شود.

توکلی مهمترین خواص این گیاه دارویی را خاصیت ضد میکروبی آن، از بین بردن انگل، برطرف کردن یبوست و شست و شوی روده‌ها، تقویت بدن، ‌تصفیه خون، درمان خارش و اگزما، درمان ریزش مو، درمان بیماری قند، رفع سوء هاضمه، درمان اسهال خونی، درمان زخم‌های عمیق و رفع قارچ ها عنوان کرد و افزود: این گیاه در صنایع داروسازی و محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر