شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۲۶۱
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: از فعالان رسانه و فضاهای مجازی این شهر انتظار داریم با اطلاع رسانی گسترده خانوارها را به اتصال انشعاب دفع فاضلاب منازل خود به شبکه شهری تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت این شهرستان گناوه با دستور کار بررسی مسایل و مشکلات فاضلاب شهر افزود: درحالی که حدود 10 هزار خانوار در این شهر اقدام به اخذ انشعاب فاضلاب کرده اند، اما به شبکه جمع آوری متصل نشده اند که انتظار داریم برای حفظ و ارتقای مقوله سلامت و بهداشت محیط مشارکت و اقدام کنند.

وی اظهارکرد: بحث فاضلاب دغدغه همه مردم این شهر است و باید خود آنان در این زمینه بخوبی ایفای نقش کنند.

فرماندارگناوه گفت: تکمیل شبکه فاضلاب این شهر نیاز به اعتبار ملی دارد اما باید نسبت به اتصال منازل افرادی که انشعاب گرفته اند به شبکه فاضلاب شهری با همکاری مردم و مسئولان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش و تشویق مردم از طریق تریبون های نمازجمعه و مساجد می تواند در این زمینه اثرگذار باشد، افزود: برپایی این نشست مثمرثمر بود و باید استمرار و در نشست بعدی اقدام های به عمل آمده توسط اعضای شورای سلامت ارایه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در جمع بندی تدوین نظام نامه سند سلامت این شهرستان موضوع فاضلاب به عنوان اولین معضل و مشکل شهر گناوه به شمار آمده است.

محمد بازیاری افزود: در این نشست باید با همفکری و ارایه راهکار در حل مشکل فاضلاب این شهر به نتیجه ای درخور دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه حل مشکل فاضلاب خواسته اولیه مردم این شهر است و باید پاسخگو باشیم، گفت: شبکه بهداشت و درمان موضوع فاضلاب را در برنامه های اصلی خود قرار داده و تاکنون نشست های متعدد و مذاکره و مکاتبات متعددی از جمله در زمینه اتصال خانوارها به شبکه انجام داده است.

وی اظهارکرد: دراین ارتباط حدود 71 اخطار به منازلی که به شبکه متصل نشدند صادر و تاکنون 30 نفر اقدام کردند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه از مسئولان دستگاههای مرتبط با موضوع فاضلاب خواست تا انتظاراتی که از آنان می رود با همفکری و همیاری برآورده کنند.

مدیر آب وفاضلاب شهرستان گناوه گفت: تعداد 10 هزار خانوار در این شهر که از سال 85 انشعاب فاضلاب به آنان فروخته شده و بدهی ندارند، تاهنوز نسبت به اتصال شبکه اقدام نکرده اند.

غلامرضا مختاری افزود: این اداره در ارتباط با خانوارهایی که مشکل مالی در زمینه اتصال به شبکه فاضلاب را دارند، آماده همکاری در پرداخت بصورت اقساطی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: این شورا به منظور حل مشکل فاضلاب که خواسته بحق و اصلی مردم بوده رایزنی و پیگیری های مستمری به همراه شهردار با مقام های کشوری برای تامین بودجه موردنیاز کرده است.

روح الله ملک زاده افزود: رهاشدن فاضلاب های خانگی به کانال دفع آب های سطحی بویژه در میدان مرکزی و مجتمع های تجاری به بهداشت ومحیط و عمران شهر آسیب جدی وارد کرده که امیدواریم درحل این مشکل چاره اندیشی شود.

شهر گناوه در شمال استان بوشهر 70 هزار نفر از جمعیت 103 نفری این شهرستان را درخود جای داده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر