جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۴۳۸
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: طرح ' کاغذ زباله نیست' و ' جمع آوری در بطری پلاستیکی دورریز ' در گناوه به همت انجمن مردم نهاد یاوران سبزاندیش طبیعت و همکاری آموزش و پرورش در مدارس این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مسئول انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: دانش آموزان به عنوان مروجان و یاوران محیط زیست می توانند نقش اثرگذار و اساسی در موفقیت و نتیجه بخش بودن اجرای این طرح همراه با خانواده های خود داشته باشند.

غلامرضا نعمتی افزود: کاغذهای باطله از جمله پسماندهای با ارزش، قابل بازیافت هستند که با استفاده مجدد از آن ضمن بازگشت سرمایه ملی در حفاظت از طبیعت و محیط زیست بسیار حایز اهمیت است.

وی اظهارکرد: در اجرای این طرح، دانش آموزان کاغذهای باطله را در مدارس در کارتن هایی که خود درست کردند و در منازل آنان در پلاستیک جمع آوری و تحویل مدرسه می دهند.

مسئول انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: این انجمن، کاغذهای جمع آوری شده را تفکیک و پس از رسیدن به حجم قابل توجه قرار است به فروش رسانده و وجه آن را به تناسب وزن تحویلی هر مدرسه، لوازم التحریر خرید می کنند تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی افزود: در اجرای طرح جمع آوری درهای بطری دور ریز نیز دانش آموزان در منزل نگهداری و تحویل مدارس خود و سپس تحویل این انجمن می دهند.

نعمتی بیان کرد: مدارس بخش ریگ در اجرای این طرح پیشتاز بوده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 103 هزارنفر جمعیت دارای 18 هزار دانش آموز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر