جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس کمیته امداد آبپخش خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۴۵۳
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶

فکرشهر: رئیس کمیته امداد آبپخش از پرداخت کمک هزینه سوء تغذیه به بیش از ۱۰۰ کودک زیر پنج سال در آبپخش خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رمضان غلامی اظهار داشت: سوء تغذیه نوعی بیماری به شمار می‌آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند داده غذایی بروز می‌کند.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان تغذیه، علل بروز این معضل را در دو دسته طبقه بندی می‌کنند که عامل اصلی و اولیه آن اقتصادی، فرهنگی و محیطی در وقوع آن دخیل بوده و باعث بروز این معضل می‌شود.

غلامی تصریح کرد: امنیت غذایی و دسترسی به مواد غذایی کافی و سالم برای پیشگیری از سوء تغذیه بسیار حائز اهمیت است.

وی ابراز داشت: علل ثانویه این بیماری نیز این است که غذا به درستی جذب بدن نمی‌شود و فرد دچار گرسنگی مفرط شده و نهایتا به سوء تغذیه مبتلا می‌شود.

رئیس کمیته امداد آبپخش بیان داشت: جایگزین کردن مواد مقوی و پروتئین‌دار به میزان زیادی در پیشگیری از سوء تغذیه کمک می‌کند و این امر یکی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد است که در سرفصل‌های بهداشتی از محل بودجه خاصی پرداخت می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: کودکان زیر پنج سال که مشمول طرح مذکور هستند به دلیل کمی وزن و عدم رشد کافی توده بدنی و نمودار آهنگ رشد، پس از معرفی از درمانگاه ها و مراکز بهداشتی به کمیته امداد ضمن ارائه تحقیقات کارشناسی این نهاد، پرونده سازی برای بهره مندی و برخورداری از مزایای مادی آن نزد امداد تشکیل و در بانک اطلاعاتی به ثبت می‌رسد.

وی افزود: در سال جاری طی دو مرحله سرپرست کودکان مشمول طرح برای برخورداری از مواد غذایی به فروشگاه‌های معتبرمعرفی شده‌اند که عمده مواد پروتئینی تحویل شده به این افراد شامل گوشت، حبوبات، پنیر و سایر مواد غذایی است که بتواند بخش کوچکی از نیازهای غذایی این عزیزان را تامین کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر